Avatar billede zach Nybegynder
16. januar 2001 - 10:19 Der er 5 kommentarer

SSL på Netscape virker ikke

Jeg kører Red Hat 7.0 med KDE. Jeg har i længere tid brugt Netscape 4.75 som kører ok bortset fra at der er en bug der gør at man ikke altid kan udskrive. Det er noget jeg har meget stort behov for så jeg bliver nødt til at opgradere til Netscape 6.0.

Det gik sådan set fint, den er installeret og kører fint, men der er et lille problem så jeg bare ikke kan finde ud af. Den vil ikke gå ind på SSL-sider. Så snart der kommer en SSL-side hænger den bare, der sker intet.

Eftersom SSL er meget nødvendigt for mig, er jeg i en håbløs situation, så alle idéer til hvordan det kan løses er meget velkomne...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. januar 2001 - 10:56 #1
Jeg havde samme problem - irriterende når man skal betale med
Dankort på billet-net. Men jeg havde bare glemt at sætte proxy-indstillingen
for https:
Avatar billede zach Nybegynder
16. januar 2001 - 13:45 #2
Den omtalte maskine er forbundet direkte til netværket, så jeg har valgt Direct connection to the internet. Der er ikke ret man indstillinger der, har du en mere præcis beskrivelse.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. januar 2001 - 14:01 #3
Sådan er det også her - der hvor jeg pillede var
  Edit | Preferences | Advanced | Proxies
in NS 4.5
Avatar billede zach Nybegynder
16. januar 2001 - 14:29 #4
Der er også der jeg befinder mig, men jeg havde kun valget i mellem Direct connection to the internet og så manuelt at sætte det op med Proxy og jeg bruger slet ikke nogen proxy...
Avatar billede lbhansen Nybegynder
17. januar 2001 - 23:30 #5
Så vil jeg da anbefale at køre en mozilla istedet. Der er rettet en masse bugs, samt at der ikke er alle de grimme netscape reklamer. I den sidste mozilla der er lavet har de også inkludere PSM (Personal Security Manager ) der bl.a. har SSL.

Hvis du er i tvivl, er Mozillaprojektet sprunget ud af netscape, og netscape bygger nu på mozilla projektet