Avatar billede cybergenie Nybegynder
16. januar 2001 - 10:13 Der er 3 kommentarer

WinSock + Himem.sys prob :/

Jeg har installeret Winsock 2 2.2 på en win95 computer. Problemet er bare at efter jeg restartete kommer computeren med en besked om at himem.sys er ikke til i c:\\windows.

Problemet er bare at den ER der (filstørrelsen er OK), jeg har også prøvet at kopiere himem.sys fra en anden computer til denne uden succes.

(Jeg kan heller ikke boote op i fejlsikret tilstand)

cg
Avatar billede vandhunden Nybegynder
16. januar 2001 - 10:20 #1
Det problem har jeg vist også engang haft. Kan du boote fra diskette?
Avatar billede cybergenie Nybegynder
16. januar 2001 - 10:33 #2
Det skulle ikke være noget problem, jeg kan endda fixe det sådan at jeg kan starte directe fra disketten til windows. Men så må jeg HELE tiden ha disketten i, og det vil jeg ikke.
Jeg kan også bara vælge at gå til dos da computeren starter ved at trykke på F8 :)

btw. det er på en IBM computer (hader dem, selv om IBM selv er cool)

cg
Avatar billede cybergenie Nybegynder
16. januar 2001 - 20:16 #3
Dette havde med arb. at gøre, men computeren som jeg skulle fixe var så løjerlig at den virkede simpelthen når jeg  startede den næste gang jeg var der...

Så, dette spørgsmål er herved lukket! :)

cg