Avatar billede plastiq Nybegynder
11. december 2003 - 01:24 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Temperatur måler software

Jeg leder efter en software som kan måle temperaturen i systemet...cpu og så videre.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. december 2003 - 04:51 #1
http://www.tweakup.dk/

http://www.tweakup.dk/HTML/download/diagnose.php

SpeedFan er det program, jeg indtil videre har været mest glad for! Det tager sig af CPU, bundkort, strømforsyning og harddiske...

http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/26ae0e393bce05bbb96bc6d4796048b6/filelib/diagnose/installspeedfan409.exe
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
11. december 2003 - 09:11 #2
Hvis du er til det kunstneriske vil jeg anbefale motherboard monitor + Samurize. (www.samurize.com).
Prøv at kikke på de eksempler... Wow!
Avatar billede egidiussen Nybegynder
11. december 2003 - 11:29 #3
Hejsa
Jeg kan varmt anbefale det lille simple program "Aida32":
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Skipper
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
11. december 2003 - 11:46 #4
egidiussen -> Aida er fint nok, men det er ikke så egnet, hvis det kun er temperaturen, der er interssant. Det er lidt bøvlet at skulle åbne programmet hver gang man skal se temperaturen, i modstætning til mbm som ligger i taskbaren så du hele tiden kan se din temp. Eller Samurize som "integreres" med skrivebordet.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
11. december 2003 - 13:04 #5
ja, det kan der godt være noget om - der er bare så simpelt.
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
11. december 2003 - 13:06 #6
Ganske enig. Rigtigt godt program.
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
11. december 2003 - 21:53 #7
kan kun anbefale samurize :D

her er mit desktop: http://www.queze.dk/temp/div/div_img/desktop2.jpg

tog ca en halv time at sætte sig ind i og så et par timer med at få tilpasset bg, samurize og mbm. og farve tema i windows. men et herligt resultat bagefter
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
11. december 2003 - 22:03 #8
Præcis hvad jeg mener!!
Meget, meget flot!
Avatar billede plastiq Nybegynder
12. december 2003 - 03:54 #9
Tak for hjælpen alle 3... men jeg sidder nu med et nyt problem.

Jeg har fået gang i samurite(genialt program) med den vil ikke vise temp og fanspeed..
Under "MotherBoardMonitor Properties" står der "not Active" og "sensor type" N/A... Hvorfor ? og kan det laves ?
Kunne jeg få lidt hjælp til det, er jeg efterfølgende klar til at dele 50 points ekstra ud.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
12. december 2003 - 08:29 #10
Det kan meget vel skyldes at sensoren på din CPU-blæser enten ikke er sat i eller at der slet ikke er sådan en på din CPU-blæser. Du kan se om den er der ved at åbne kabinettet, og hvis der går 3 ledninger fra CPU-køleren med til bundkortet så er der sensor på.

Skipper
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
12. december 2003 - 09:22 #11
Har du installeret MBM?
Avatar billede plastiq Nybegynder
12. december 2003 - 16:36 #12
Hej Igen

Jeg har nu købt en ny cpufan "Silent boost fra Thermal Take" og installeret MBM
Men jeg har endnu et problem...
Min cpu tmp står til 47grader, men inde i min bios står den til 37 ??? og min fan speed står til 2556 rpm selvom den ifølge producenten kun kører 2450+/- 10%

Er det mig som er pivet eller er der noget galt ? Hvofor viser den ikke de rigtige data ?
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
12. december 2003 - 16:41 #13
Er det 47 IDLE eller LOAD? Temperaturen svinger jo altafhængig af hvad maskinen laver.

Så vidt jeg kan regne er 2450 +/- 10% = 2205 - 2695 så det skulle være fint nok.
Avatar billede plastiq Nybegynder
12. december 2003 - 16:49 #14
Okay med blæseren men cputemp'en står på 47 IDLE og 47 ligemeget hvad jeg gør. Det er somom den bare sidder fast ?
Avatar billede plastiq Nybegynder
12. december 2003 - 16:50 #15
Faktisk står den på -47
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
12. december 2003 - 16:52 #16
Så er det nok den forkerte sensor den har fat i...
Avatar billede plastiq Nybegynder
12. december 2003 - 17:10 #17
Nu har jeg sq fundet ud af det...
Jeg har jo lovet 50 points til den som hjalp med det sidste.

Så zulu hvordan finder vi ud af det ?
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
12. december 2003 - 17:15 #18
Lav et nyt spørgsmål til 50 point fx under "Diverse" og kald det noget i retning af "Point til Zulu". Så kan jeg svare der.
Avatar billede plastiq Nybegynder
12. december 2003 - 19:07 #19
Hej Zulu
under fri debat er der et spg. og 50 points til dig
Avatar billede bredker Nybegynder
12. december 2003 - 19:09 #20