Avatar billede lisby Nybegynder
10. december 2003 - 22:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mangler metode til interval-visning af databaseindhold

Hejsa.

Nå, her har jeg et nyt problem. Jeg er igang med at lave et debatforum og har lavet det sådan at der på debattens forside vises overskrift på hver af trådene. Ved klik på en tråd vises efterfølgende alle indlæg.

P.t. vises alle tråde, men jeg ønsker kun at vise 10 af gangen, og så skal der være mulighed for at blade frem og tilbage 10 tråde af gangen.

Er der nogen som har en idé til hvordan jeg laver dette?

Jeg bruger VB.NET.
Avatar billede repsak Nybegynder
11. december 2003 - 10:15 #1
bruger du datagrid eller datalist eller...?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
12. december 2003 - 16:44 #2
Snakker vi access, mssql eller mysql ?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
12. december 2003 - 16:45 #3
Det er vigtigt at vide fordi der er forskellige metoder for hver af de tre database typer.
Avatar billede lisby Nybegynder
13. december 2003 - 11:11 #4
jeg bruger datagrid og har nu fundet ud af at anvende den indbyggede paging mulighed og det virker fint, så mit problem er løst.

med hensyn til database anvender jeg access.
Avatar billede repsak Nybegynder
13. december 2003 - 14:08 #5
-master-d- -> hvori ligger forskellen på valg af database???? Jeg bruger da den samme kode uanset DB - man læser jo som oftest data op i et dataset anyway
Avatar billede lisby Nybegynder
13. december 2003 - 19:22 #6
spørgsmål lukkes. fandt selv løsningen.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
14. december 2003 - 14:42 #7
Forskellen på databasen lå i den faktor at du jo ikke havde sagt at du brugte hverken datagrid eller datalist..

Havde du villet lave normal paging uden disse objekter havde der været forskellige metoder for forskellige databaser..
Avatar billede repsak Nybegynder
14. december 2003 - 21:26 #8
hmm kan du forklare nærmere hvad du mener? :-)