Avatar billede daliwi Nybegynder
10. december 2003 - 22:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dvd-drev hvilket? Information!

Jeg har tænkt mig at købet et dvd-drev, så jeg kan se dvd-firlm via min pc. Jeg ved godt at det er langt bedre med en stationær, men alligevel...

Jeg er dog meget i vildrede, for hvad hulen skal man gå efter. Det skal ikke være noget særligt (ca. 2-300 kr.), men jeg har læst noget om at drevet kun kan spille film fra forskellige regioner x antal gange, og så låser. Er det sandt?
Jeg har dog læst at flere af drevene kan gøres regionsfri, bare ved at upgradere firmwaren, men hvad indebærer det?

På forhånd tak
Avatar billede espersen Novice
10. december 2003 - 22:46 #1
Avatar billede espersen Novice
10. december 2003 - 22:57 #2
derfor :

FOUND IT ... Kinda, This will not make your drive RCP-1 region free, but it does something almost better. What it does is resets your drives settings to maximum(which is 5) and leaves alone the manufacterer changes (which is four). This means that everytime you want to play a differing region dvd to your region code, you can just change your drive settings through windows and do this thing when you run out of drive region changes. It maybe a minor pain in the [censured], but its a great way around the region locks isn't it

Here is how to do it:
1.Power down your pc
2.when power is off hold down the two buttons on your dvd drive (play/stop)
3.While holding down buttons power up your pc.
4. When you see your bios detecting your drives you can let go. If you let got too late (hold down buttons too long) your pc will hang, if this happens just start again. I find that holding the buttons down for about 5 seconds after you see the bios do its thing is fine.

This is especially usefull for us e616 users, as it makes our drives essentially region free RCP-2 instead of RCP-1. This will become more usefull in the furture as newer DVD's have RCP-2 protection which means you will not be able to play them on any RCP-1 drives...even if they are region free.
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
11. december 2003 - 09:16 #3
Du kan gøre det samme med Lite-On DVD-drev med programmet LTNflash.
Jeg ved ikke om Lite-On er bedre end ASUS, men nu er der i hvert fald to muligheder...
Avatar billede espersen Novice
11. december 2003 - 10:24 #4
Avatar billede espersen Novice
19. december 2003 - 10:15 #5
her er lige en test mere :

http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Specific.asp?ArticleHeadline=DVD-Rom+Roundup+Vol3&Series=0

Er du kommet videre med valg af drev ?
Avatar billede daliwi Nybegynder
23. december 2003 - 02:24 #6
Ja, jeg har valgt at købe en NEC 1300A, men det kan godt være at jeg udskifter den med en Asus senere.
Tak for svarene