Avatar billede coldfusion Nybegynder
10. december 2003 - 18:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

athlon xp = athlon Thoroughbred xp

Hej ville bare lige høre om en "Athlon xp" er det samme som en "Athlon Thoroughbred xp" og om Thoroughbred'en ville kunne passe på dette bundkort har nemlig lige opdateret bios'en men der står kun athlon xp2400+ suported...
Avatar billede coldfusion Nybegynder
10. december 2003 - 18:57 #1
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 19:28 #2
Du kan både få en AMD XP og en AMD Thoroughbred XP så nej det er ikke det samme

http://www.edbpriser.dk/hardware/processorer-show.asp
Avatar billede ird Praktikant
10. december 2003 - 19:29 #3
Det bundkort understøtter ikke Thoroughbred men Duron/Athlon/Athlon XP
Avatar billede coldfusion Nybegynder
10. december 2003 - 19:30 #4
kan ikke finde nogen Athlon xp på edbpriser...kan i?
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
11. december 2003 - 08:47 #5
Athlon XP kan fås med flere forkellige kerne (core):
Den ældste er Palomino (256 kb L2), som kom Thoroughbred(256 kb L2), derefter Barton(512kb L2) og nyeste er Thorton (256 kb L2).

Alle fire er Athlon XP! Smut en tur forbi www.amd.com (http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_3734,00.html).

Så ja, en Athlon XP 2400+ (Thoroughbred) vil passe i dit board, da den eneste 2400+, der findes er en Thoroughbred.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
11. december 2003 - 11:25 #6
Hejsa
Jeg er kun delvis enig med ird - "Athlon xp" er det samme som en "Athlon Thoroughbred xp" på en måde. Man bruger (bla. på edbpriser) Athlon XP som en fællesbetegnelse for både Plaminino, Thoroughbred og Barton modellerne fra AMD. Dog er det ikke det samme sådan rent fysisk. Hvis du vil se hvilke processore et bundkort understøtter, så skal du før det første kigge efter om bundkort og processor bruger samma FSB (266, 333 eller 400 mhz ved nyere AMD), og herefter skal du gå ind på bundkort producentens hjemmeside og checke efter om det nu osse er sikkert at det understøtter fx en AMD Barton XP 2500+.

Skipper
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
11. december 2003 - 12:18 #7
Takker