Avatar billede ronion Nybegynder
10. december 2003 - 16:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

valg af Grafikkort Asus eller Sappire hvad er bedst

Hvilken kort er bedst

Asus Radeon 9600XT 128 MB TVOUT til 1700 kr
eller
den nye Sappire Radeon 9600XT 256 MB til omkring 1700 kr

Kort sagt Asus eller Sappire
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. december 2003 - 16:52 #1
saphire .. det har dobbelt så mange ram, ellers er de ens
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. december 2003 - 16:55 #2
og så kommer xt kort fra saphire vist med en billet som kan indløses for et halflife 2 spil når det kommer .. ihvertfald ifølge deres hjemmeside
Avatar billede mr_sand Nybegynder
10. december 2003 - 17:24 #3
begge grafikkort har en billet til halflife2 med. men jeg mener at sapphire havde det først.
at sapphire's model har 256mb ram, gør ikke kortet dobbelt så godt, tværtimod.
tests har vist at 128mb grafikkortet yder en smule mere end 256mb, da bundkortene ikke er i stand til endnu at give den fulde ydelse af 256mb grafik..

jeg skal selv købe et radeon 9600XT her i juleferien, og jeg vælger sapphire's model.
men hvad du skal vælge.. sapphire vil på de kommende generationer af bundkort kunne yde mere. sapphire fik og ideen med halflie2 først.. :)

ps. jeg kan ikke lige finde linket til den test jeg referer til
Avatar billede mr_sand Nybegynder
10. december 2003 - 17:27 #4
ASUS: Kr. 1.762,00
SAPPHIRE: Kr. 1.595,00
Avatar billede mr_sand Nybegynder
10. december 2003 - 17:30 #5
bare vær sikker på at når du bestiller grafikkortet, at det er den model som har halflife2 kupon med..!