Avatar billede tokelil Nybegynder
16. januar 2001 - 00:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Holde øje med URL i browseren...

Er det muligt at lave et program der kan holde øje med hvilke urls der bliver indtastet i explores adresselinie???

Vil gerne lave et program der gør det umuligt at se indholdet af ens harddisk, ved at skrive c: i explores adresselinie!
Avatar billede lp Nybegynder
16. januar 2001 - 00:35 #1
jamen det behøver du da ikke skrive et program for..........i blandt andet IE 5+ kommer harddisken da helt automatisk hvis du skriver c: i adresselinjen!
Avatar billede tokelil Nybegynder
16. januar 2001 - 00:43 #2
Ja... det er det der er problemet!
Citat:
\"Vil gerne lave et program der gør det <B>umuligt</B> at se indholdet af ens harddisk, ved at skrive c: i explores adresselinie! \"
Avatar billede alquesm Nybegynder
16. januar 2001 - 00:46 #3
Hehe,....ja!

Hvis du laver din egen browser! ;)

Nej, jeg ANER det ikke! :(
Avatar billede lp Nybegynder
16. januar 2001 - 00:46 #4
nåååhhh, he he.....den havde jeg ikke lige læst, det er jo sent, he he :-)

I Am Off!
Avatar billede tokelil Nybegynder
16. januar 2001 - 00:51 #5
Det er Okay!! :-)

Men når det nu er muligt for programmer som GetRight at fange ens downloads, så kunne det jo være at dette også kunne lade sig gøre!
Avatar billede alquesm Nybegynder
16. januar 2001 - 00:56 #6
Så skal du nok tænke på at lave noget plugin til internet explorer....måske microsoft har noget information om det på deres hjemmeside!?
Avatar billede alquesm Nybegynder
16. januar 2001 - 00:57 #7
GetRight og lignende programmer \"plugger\" sig jo i Internet Explorer! :)
Avatar billede tokelil Nybegynder
16. januar 2001 - 01:03 #8
Det er jo også fint nok... Men jeg har aldrig lavet et plugin eller lignende!! :-(
Nogen der har nogle url\'s til noget info om plugins??
Avatar billede alquesm Nybegynder
16. januar 2001 - 01:36 #9
Hmmm....kunne ikke finde nogen side som handlede SPECIFIKT om programmering af plugins til IE, men du kan kigge på denne her side og se om du ikke kan finde noget du kan bruge:
http://msdn.microsoft.com/ie/default.asp
Men en anden ting jeg tænkte på...kunne det ikke tænkes at du kunne bruge en ActiveX komponent som kunne sende addressen til dit program!?
Ved det ikke, lidt af et skud! :)
Håber at det kan hjælpe dig!

Hvad skal du egentlig med sådan et program? Er det til et bibliotek eller andet sted hvor du ikke må gå ind på computeren?
Avatar billede tokelil Nybegynder
16. januar 2001 - 01:52 #10
Har lavet en shell til en netcafe, og den er egenlig ret sikker. (Erstatter explore.exe) Så den eneste sikkerhedsbrist (som er almindeligt tilgængelig) ligger i Internet Explorer.
Avatar billede soepro Nybegynder
16. januar 2001 - 09:08 #11
Vha. TweakUI (Kontrolpanelet) kan du faktisk forhindre at dit C: drev kan ses i både Stifinder og Internet Explorer. Bivirkningen - for sådan en er der selvfølgelig - er at du skal via et MSDOS prompt for at komme til dit C: drev så. Hvis du kun skal kunne Browse, vil jeg tro at dette rækker.

Du kan finde TweakUI på nettet - bl.a. hos Microsoft Download.
Avatar billede tokelil Nybegynder
16. januar 2001 - 09:36 #12
Synes jeg har undersøgt muligheden med TweakUI, og fundet ud af det ikke virkede når man skrev C: i adresse feltet! Men jeg vil da lige undersøge det en gang til...
Avatar billede tokelil Nybegynder
23. april 2001 - 15:33 #13
Jeg har prøvet med tweakUI, og det fjerner kun C drevet fra Denne computer, og lukker således ikke af for at man skriver c: :-(
Avatar billede tokelil Nybegynder
22. maj 2001 - 20:18 #14
Ser ud til jeg selv må forsøge at finde noget omkring plugins til IE... :-( Tak for at i forsøgte at hjælpe!!!