Avatar billede petermnielsen Nybegynder
10. december 2003 - 10:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spore e-mails

Hej

Jeg har fået nogle mystiske mails - er der nogen der ved hvilke oplysninger man skal gå efter i headeren for at spore sådan en?

Peter
Avatar billede zipper20 Nybegynder
10. december 2003 - 10:27 #1
Find IP adressen og brug trace-route til at finde frem til dem...
Avatar billede petermnielsen Nybegynder
10. december 2003 - 10:36 #2
Nu skriver du trace-route.....hvor finder man den henne? IP-addressen må være den der står efter recieved from?
Avatar billede zipper20 Nybegynder
10. december 2003 - 10:42 #3
Ja, det er den...
Du kan bruge VisualRoute

http://www.visualware.com/personal/download/index.html#visualroute
Avatar billede l_otto Nybegynder
10. december 2003 - 10:53 #4
men det er jo ligemeget for du vil aldrig kunne bruge den til noget.. ip adressen..

der må da være en afsender ? når du trykker svar hvad står der så ?
Avatar billede htmlkongen Novice
10. december 2003 - 10:54 #5
Avatar billede petermnielsen Nybegynder
10. december 2003 - 12:00 #6
Problemet med at trykke reply er at du kan få den til at skrive hvad fanden du vil i det felt. Det eneste sted man kan finde ud af hvor folk har siddet og spammet fra er ved IP-addressen,
Avatar billede l_otto Nybegynder
10. december 2003 - 12:04 #7
ja ok, men jeg tror godt du kan glemme det med ip adr. det er så få sager det bliver til noget....  og så vidt jeg ved skal man have en rets godkendelse for at teleudbyderen kan op lyse hvem det ip nummer tilhøre...