Avatar billede themighty Nybegynder
09. december 2003 - 21:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Overføre hjemmeside filer til Go Live fra WebWriter

Da jeg har fundet ud af at jeg nemmere kan ændre min hjemmeside fra GoLive end fra WebWriter vil jeg gerne vide hvordan man nemmest kan overføre filerne til GoLive.
Vil gerne have en grundig forklaring da jeg slet ikke har en anelse om hvordan jeg gør det på en nem måde.
Avatar billede spe Nybegynder
09. december 2003 - 21:40 #1
du kan importere dit site fra den mappe og eventuelle undermapper du har dine filer liggende i.
Når du starter GoLive op (hvis det er en nyere version) bliver allerførst præsenteret for et skærmbillede hvor du bl.a kan vælge at importere et site fra en mappe/folder.
Vælg den mulighed. Du følger vejledningen på skærmen men i korte træk går det ud på at du navngiver dit site, vælger det sted du vil gemme site-filen, vælger index.html filen for de hjemmesider du vil importere. til sidst importere GoLive alle dine filer i sitet og du ser filer og mapper i et site-vindue du kan bruge til at holde styr på dit site i. Når du vil redigere i en eksisterende side dobbeltklikker du i site-vinduet på filen.
Vil du oprette en ny side i dit site så højreklikker du i site-vinduet og vælger new Page, navngiver og åbner ved at dobbeltklikke på den (Hvis du arbejder på Mac skal du ctrl.-klikke for at kunne vælge new page).
Avatar billede themighty Nybegynder
11. december 2003 - 08:18 #2
Hmmm det lyder nemt. Skal lige have afprøvet det når jeg kommer hjem i dag.