Avatar billede ham_se17 Nybegynder
09. december 2003 - 19:01 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

gennemse netværket

Jeg har et problem med netværket i winxp.
Man kan ikke se alle arbejdsgrupper, nogen er tomme
og nogen computere er der slet ikke.

MEn hvis man taster \\ip'en kan man se nogen af de computere der ikke er der, men hvis man taster \\deres_navn_id, så kan de ikke ses!

Det er et meget stort lan!

Er der desuden et program man kan bruge til at browse sit netværk? Istedet for winxp's eget inbyggede browser?
Avatar billede bartz Praktikant
09. december 2003 - 19:21 #1
Mit forslag er at i alle sammen laver en hjemmegruppe ! eks. Lokal eller Arbejdsgruppe ! Nogen gange så kan man ikke se de andre hvis de ikke tilhører en gruppe eller hvis de tilhører en gruppe som kke er ens egen !
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
09. december 2003 - 19:24 #2
hehe...
meget fint svar, det er jeg også godt klar over.
Men nu er det bare lige at jeg ikke selv er herre over havd de andre computere på netværket bruger af arbejdsgrupper...

Men er der virkelig intet program til at gennemse computere på netværket?
Avatar billede bartz Praktikant
09. december 2003 - 19:50 #3
Hmm nej ikke så vidt jeg ved...Det er en stor problem som Microsoft har været ude meget et kommentar..Men når jeg ikke kan se de forskellige computer inde på Netværket så trykker jeg start kør og så skriver jeg eks \\10.0.0.1(ip) så kommer jeg næsten altid ind på computeren !
Avatar billede bartz Praktikant
09. december 2003 - 19:51 #4
jo vent jeg tror jeg har et program ! som tjekker alles ip !
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
09. december 2003 - 19:52 #5
men problemet er at jeg ikke kan se dem selvom jeg gør det som du skrev
(som jeg også selv skrev)
Avatar billede bartz Praktikant
09. december 2003 - 19:53 #6
Men det er ikke altid at den dur..Den kan godt finde folks ip-numre men det er ikke altid man kan komme ind på deres computer !! Det kan osso skyldes firewall at man ikke kan komme ind eller se andre på netværket !
Avatar billede bartz Praktikant
09. december 2003 - 19:53 #7
Hva mener du med at du ikke kan se dem !! Altså du kan ikke se computer ikonet i netværket !
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
09. december 2003 - 19:54 #8
Jeg kan hverken se computer ikonet eller komme ind til dem.
Selvom om jeg er blevet tilføjet til de enkeltes firewall!
Avatar billede bartz Praktikant
09. december 2003 - 19:55 #9
Der kan være mange faktor for hvorfor du ikke kan se dem. Det kan være fordi de har en gammel version af Windows, Firewall, deaktivering af konti, Ikke deling af filer mm. Men konklusionen er at der findes ingen programmer og der kan spille mange ting ind hvorfor man ikke kan se de forskellige computer !

//Bartz
Avatar billede clr Nybegynder
10. december 2003 - 18:13 #10
ud fra din beskrivelse, går jeg ud fra at det ikke er et domæne, men bare en workgroup du vil have adgang til.

Normalt vil man sætte maskinerne op i et domæne, og så installere en DNS-server. det er DNS-serveren der muliggøre at man kan kontakte andre maskiner med deres normale navn frem for deres ipadresse. alternativ kan når nu I bruge broadcast til at at finde hinanden, men det kræver at det er slået til på alle maskinerne og der støjer meget på netværket.

jeg mener at hvis man den netværks wizard der er indbygget i WinXP så vil den selv aktivere broadcast. men så skal du køre wizarden på alle maskiner.

Start derfor med at pinge de maskiner som du ikke kan få fat i. Hvis det heller ikke lykkes med ping er der noget i vejen mellem din maskine og den du prøver at pinge. I det tilfælde skal du bruge pathping for at se hvor fejlen er.
Avatar billede clr Nybegynder
10. december 2003 - 18:15 #11
der fik jeg vist lavet en del taste fejl, men jeg håber i forstår hvad jeg mener...
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
03. marts 2004 - 12:07 #12
hmmm
Avatar billede ham_se17 Nybegynder
03. marts 2004 - 12:08 #13
hm