Avatar billede bigfoot Nybegynder
09. december 2003 - 13:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mail relay ? Jeg forstår det ikke helt

Hejsa

Jeg har fået returneret to mails. I mailen står der noget med Mail Relay.
Men jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår meningen.

Er der nogen der kan hjælpe ?

Er det mig der har problemet med vores mail server ? eller er jeg bare så "heldig" at få rejectet 2 mails idag ?

Mvh
Tim

The original message was received at Mon, 8 Dec 2003 20:51:59 +0100
from mail.flsmidthairtech.com [130.227.220.36]

  ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<tammyeadymorris@aol.com>
    (reason: 554-(RLY:B1)  The information presently available to AOL indicates this)
<dshan2243@aol.com>
    (reason: 554-(RLY:B1)  The information presently available to AOL indicates this)
<deidrajpetty@aol.com>
    (reason: 554-(RLY:B1)  The information presently available to AOL indicates this)
<lcurry9637@aol.com>
    (reason: 554-(RLY:B1)  The information presently available to AOL indicates this)
<jerrypetty@aol.com>
    (reason: 554-(RLY:B1)  The information presently available to AOL indicates this)

  ----- Transcript of session follows -----
... while talking to mailin-02.mx.aol.com.:
<<< 554-(RLY:B1)  The information presently available to AOL indicates this
<<< 554-server is generating high volumes of member complaints from AOL's
<<< 554-member base.  Based on AOL's Unsolicited Bulk E-mail policy at
<<< 554-http://www.aol.com/info/bulkemail.html AOL may not accept further
<<< 554-e-mail transactions from this server or domain.  For more information,
<<< 554 please visit http://postmaster.info.aol.com.
... while talking to mailin-04.mx.aol.com.:
>>> QUIT
<<< 554-(RLY:B1)  The information presently available to AOL indicates this
<<< 554-server is generating high volumes of member complaints from AOL's
<<< 554-member base.  Based on AOL's Unsolicited Bulk E-mail policy at
<<< 554-http://www.aol.com/info/bulkemail.html AOL may not accept further
<<< 554-e-mail transactions from this server or domain.  For more information,
<<< 554 please visit http://postmaster.info.aol.com.
... while talking to mailin-01.mx.aol.com.:
>>> QUIT
<<< 554-(RLY:B1)  The information presently available to AOL indicates this
<<< 554-server is generating high volumes of member complaints from AOL's
<<< 554-member base.  Based on AOL's Unsolicited Bulk E-mail policy at
<<< 554-http://www.aol.com/info/bulkemail.html AOL may not accept further
<<< 554-e-mail transactions from this server or domain.  For more information,
<<< 554 please visit http://postmaster.info.aol.com.
... while talking to mailin-03.mx.aol.com.:
>>> QUIT
<<< 554-(RLY:B1)  The information presently available to AOL indicates this
<<< 554-server is generating high volumes of member complaints from AOL's
<<< 554-member base.  Based on AOL's Unsolicited Bulk E-mail policy at
<<< 554-http://www.aol.com/info/bulkemail.html AOL may not accept further
<<< 554-e-mail transactions from this server or domain.  For more information,
<<< 554 please visit http://postmaster.info.aol.com.
554 5.0.0 Service unavailable

Og her er endnu en:

The original message was received at Tue, 9 Dec 2003 09:07:22 +0100
from mail.flsmidthairtech.com [130.227.220.36]

  ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<OLE.MANDRUP-JENSEN@flsmidth.com>
    (reason: 554 SPAM-Relay detected)

  ----- Transcript of session follows -----
... while talking to mail.fullerco.com.:
>>> RCPT To:<OLE.MANDRUP-JENSEN@flsmidth.com>
<<< 554 SPAM-Relay detected
554 5.0.0 Service unavailable
Avatar billede anuseren Nybegynder
09. december 2003 - 13:24 #1
Det ser ud til den server du sender emails igennem er blevet blacklistet af AOL...

Det vil sige... Din server er åbenbart blevet anmeldt for at sende spam/være åben for relay, og derfor blevet blokeret.
Avatar billede bigfoot Nybegynder
09. december 2003 - 13:30 #2
Der skulle selvfølgelig have stået SPAM relay i Subj..

anuseren, det undrer mig bare lidt. FLSMIDTH.COM skulle vi så også være blacklistet fra, og det er jo sårn set "os selv" :-)

Jeg ved at vores mailsweeper levere mails til UNI2s mailserver.
Kan det være UNI2s server der er blevet blacklistet et sted ?
Avatar billede anuseren Nybegynder
09. december 2003 - 13:33 #3
bigfoot

det kan det meget vel være ja... jeg har selv prøvet at andre udbyderes mailservere er blevet såærret fra diverse udenlandske mailservere... Det sker ret tit faktisk... ;o)

Men hvis du har din egen mailserver... Hvorfor sætter du den så ikke op til at aflevere jeres mail selv?  Istedetfor de skal igennem jeres ISP først...?
Avatar billede bigfoot Nybegynder
09. december 2003 - 13:58 #4
Jeg har sat vores Sweeper til at aflevere alle mails til UNI2s server, for at undgå alle de DNS opslag osv.

Ved du hvor man kan se om man er blacklistet ?
Avatar billede anuseren Nybegynder
09. december 2003 - 14:39 #5
bigfoot

for at undgå alle de dns opslag? med mindre du har en god grund til at din mailserver ikke selv afleverer sine mails... så er det lidt en tam undskyldning...

:o)

Du kan teste det her http://postmaster.info.aol.com/info/ors.html

men ellers vil jeg råde dig til at tage kontakt til din udbyder, da de har fået besked om at de er blevet blokeret fra deres mailserver.
Avatar billede anuseren Nybegynder
06. januar 2004 - 09:20 #6
lukketid?
Avatar billede bigfoot Nybegynder
08. februar 2007 - 11:55 #7
Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke kan acceptere mine svar, og lukke mine gamle sager spørgsmål :-/