Avatar billede rusen Nybegynder
09. december 2003 - 12:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Animation (IK eller hvordan)

hej alle.....

Jeg har siddet og lavet mig en edderkop i 3dsmax... Nu ville jeg gerne have animeret den, men når jeg har flyttet de første ben og ville igang med de næste, flytter det hele sig ligesom på engang, og de skal jo løfte sig på skift...
Jeg har læst lidt på nogle engelske tutorials, med noget inverse kinematic, men jeg forstår det ikke helt, håber der er en eller flere her der ville hjælpe mig....
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
09. december 2003 - 13:02 #1
IK er helt sikkert løsningen, men jeg kan ikke guide dig, der er relativt svært. Det er noget med at definere hvert enkelt led (og kroppen) som Parent / Child, samt at defienere for hvert enkelt led, hvilke bevægelser der er tilladt om hver af de 3 akser, og hvor mange graders bevægelse der er tilladt, og ....

God arbejdslyst
En IKKE-ekspert
Avatar billede rusen Nybegynder
09. december 2003 - 13:07 #2
hmmm nedtur, men sådan er det jo thx anyway
Avatar billede zerohero Nybegynder
09. december 2003 - 16:58 #3
Hvorfor giver du dig ikke tid til at læse alle tutorals i hjælpefilen der omhandler IK igennem! Step by Step! eller kig eventuelt på www.3dmaxer.dk
Avatar billede macgregor Nybegynder
17. januar 2004 - 02:05 #4
Hvis du sætter sine ben op med "bones" skal du blot huske at foden på benet skal være det sidste led i kæden af bones. Hvis du åbner spørgsmålet igen, vil jeg gerne forklare nærmere...