Avatar billede treogtyve Nybegynder
09. december 2003 - 12:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problemer med at køre .jar filer

Jeg har problemer med få min computer til at køre .jar filer, jeg har microsoft VM installeret. Men den spørger om hvilket program, jeg vil bruge til at køre filer.

Kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få det til at virke?

grunden til at jeg ikke bar bruger sun java, er at jeg har problemmer med at bliver ustabil med det samme det køre.
Avatar billede medions Nybegynder
09. december 2003 - 12:15 #1
Det er fordi du skal ekskevere dine .jar filer gennem en .bat fil, eller i dospromt!

//>Rune
Avatar billede resten Nybegynder
09. december 2003 - 12:17 #2
Ellers skulle du gerne kunne pakke dem ud med winrar da den også napper jar filer.
Avatar billede soreno Praktikant
09. december 2003 - 12:25 #3
Jar filer er bare zip filer med et andet efternavn.

Du skal have fat i JRE fra denne side:
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html

Så vil du kunne dobbeltklikke på (executable) jar filer.

Fra en prompt køres de med:
java -jar minjar.jar

Eller:
javaw -jar minjar.jar

(Skrot MSJVM, den er kun til besvær)
Avatar billede soreno Praktikant
09. december 2003 - 12:26 #4
Problemet med MSJVM er at den ikke er (teknologisk) opdateret siden 1997.

Der er sket utallige ændringer i Java siden da.

Derfor er det ikke engang sikkert du kan køre filerne i en MSJVM.
Avatar billede medions Nybegynder
11. december 2003 - 08:20 #5
?
Avatar billede treogtyve Nybegynder
03. december 2006 - 00:01 #6
Gider ikke have mine points ude at svæve længere, og nu ved jeg også at løsningen er at bruge Suns java