Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
09. december 2003 - 11:54 Der er 9 kommentarer

Programmering af en cisco router

Jeg søger en person der er rimelig syg til cisco router programmering da jeg skal ha sat en op

med noget VPN og sådan lidt af hver

håber der er nogle der har lyst til at hjælpe mig..

pft Jakob
Avatar billede kelmek Nybegynder
09. december 2003 - 11:57 #1
ææhhh... jeg tror ikke der er så mange syge mennesker herinde.... desuden har du oprettet dit spørgsmål under firewalls - er det en firewall eller en router du skal have sat op?
Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
09. december 2003 - 12:04 #2
Jeg har en router i kørsør der har 4 VPN forbindelser til andre lokationer

svendborg: 192.168.3.1 -254
nyborg:192.168.5.1 -254
næstved:192.168.6.1 -254
kalundborg:192.168.4.1 -254

Det er vores interne adresse

folk fra disse 4 lokationer skal kunne går på internettet over korsør via VPN linier

Vores intenet ip er 200.200.200.200

spørg hvis der er mere
Avatar billede lauritz1984 Nybegynder
09. december 2003 - 12:04 #3
det er en router beklager fejlen
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
09. december 2003 - 12:53 #4
Øhh... Jeg har lige overstået H3 i datafagtekniker uddannelsen, det handler kun om routere, og kun cisco routere der hvor jeg var. Jeg skal vide hvilken model cisco routere du kører på, er alle 5 routere cisco routere?

Normalt laver man en Default Route fra de andre router, mod "hoved" routen, som så vil håndtere data'erne, og sende dem ud på nettet. Hvor meget ved du selv om routere? Jeg går ud fra at vi snakker om lejet linjer mellem de forskellige lokationer, ik?

Hvis du lige vender tilbage, vil jeg da gøre mit for at hjælpe dig, og se om vi ikke kan finde en løsning
Avatar billede sirdux Nybegynder
16. december 2003 - 13:33 #5
et par ting skal være iorden.
Hvilken model Cisco router er det??
Er der Købt VPN licenser til den???
Er der firewall installeret i den??
Normalt ville man gøre dette på en firewall og ikke routeren da det
belaster den en del
Avatar billede rubeck Nybegynder
16. december 2003 - 15:59 #6
sirdux:
>Normalt ville man gøre dette på en firewall og ikke routeren da det
>belaster den en del

Kommer MEGET an på hvilken router der snakkes om.... :-) Det nævnes ikke..

Der er mange fordele ved at bruge en god Cisco router med FW/VPN load. Der man kan bestykke disse med VPN Accellerator Cardsc osv.

Eksempler

QoS
ACLs på individuelle tunnels (hvis IPSEC encap. i GRE)
Routing prokoller
ICMP redirects
mm.

I tilfældet her er der flere tunnels i dette setup, og her ville jeg ikke undvære dem.

Dette kan man ikke i PIX OS, men kun i IOS... :-(

/Rubeck
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. februar 2005 - 11:10 #7
jeg har lige fået sat en fully meched op, med hælp fra karstein.  Den virker som den skal
Avatar billede vistodk Nybegynder
16. februar 2005 - 11:10 #8
men har betalt ham lidt for det
Avatar billede jens_bach Nybegynder
13. maj 2005 - 21:53 #9
har du fået svar nok eller skal du ha mere hjælp :)