Avatar billede naiwai Nybegynder
08. december 2003 - 23:02 Der er 4 kommentarer

Link på startside?

Hey Alle sammen..

Jeg kunne godt tænke mig at lave en startside til min browser, hvor der er links, til søgemaskiner, mails, osv..
MEN, kan jeg også lave et link til at starte en .EXE-fil?
Laver man et link til en .EXE-fil og klikker på det, så spørger den bare om du vil downloade filen.
Og det er såden at jeg bruger en download manager, så den spørger ikk om jeg vil åbn filen, og den vil jeg helst uden om.

SÅ KAN MAN LAVE DETTE LINK?

Tak på forhånd.
Avatar billede Slawomir Seniormester
09. december 2003 - 08:16 #1
det ved jeg ikke om man kan, har selv prøvet på noget der minder lidt om det samme.
du kunne lave gennemvej til alle dine .exe, smide dem i en mappe og lave et link til mappen.

mvh bk
Avatar billede ilithanos Nybegynder
09. december 2003 - 11:15 #2
Kan godt se dit problem når du bruger download manager... Nu ved jeg ikke hvilken download manager du bruger, men i nogen af dem er der mulighed for at slå den fra på bestemte sider, kunne du gøre dette ville du får den boks med åbn osv...
Avatar billede bjoarn Nybegynder
10. december 2003 - 15:13 #3
Browseren kan jo heller ikke læse en exe-fil, så det vil alligevel blive åbnet udenfor browseren. Så hvorfor ikke bare downloade det først?
Desuden ville det blive et enormt sikkerhedshul hvis det var muligt at åbne eksekverbare filer inde i en browser...
Avatar billede naiwai Nybegynder
12. december 2003 - 00:42 #4
Hmm.. Jeg har kigget lidt på Kazaa Lite program, i deres program er der også en browser, og der er det muligt at linke til .EXE-filer, åbner jeg denne hjemmeside i min browser og klikker på et af deres programmer, virke det altså, dvs. at det starter et program op uden noget problem.
De bruger en kommando der hedder klrun:(programnavn) og vupti så virke det?!!
Men virke det i et almindeligt html-dokument?
Kazaa-lite's program hjemmeside er i HTML.