Avatar billede clomsy Nybegynder
08. december 2003 - 22:24 Der er 6 kommentarer

Bundkort - At anbefale!

Jeg har sat mig for, at købe en ny gaming PC - eller i hvert fald delene til en. Jeg har valgt, at købe bundkort, CPU og RAM

Men er i tvivl om hvilket motherboard det skal være, og hvilket chipsæt, mærke?

Jeg har hørt, at Asus er bedre end andet, men er det en skrøne!?

Jeg skal bruge et bundkort til en P4 Northwood 2.4 eller deromkring. Og bundkort skal have en pris på omkring 1000, gerne under.

Hvilken skal jeg nappe?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
09. december 2003 - 00:57 #2
Det var egentlig et slags svar - *GG*
Avatar billede clomsy Nybegynder
09. december 2003 - 22:10 #3
eqidiussen - Chip: Intel 865PE <--- er det det bedste chipsæt - til den prisklasse?

Og mener du ikke også, hvis jeg kommer til at mange CPU-kraft, at jeg kan overcloake den til omkring 3.0 GHz engang?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
09. december 2003 - 23:23 #4
Jo, ifølge de test som jeg har læst, så er det der det bedste chipset i den prisklasse - nogle gange yder det faktisk bedre end 875PE.
Du kommer ikke til at mangle CPU-kraft foreløbig og når du gør, så kan du bare opgradere til fornuftige penge.
Mht- overclocking, så mener jeg ikke at det er sværligt værd, og med fare for at blive heftigt kritiseret at mine "med-eksperter", så mener jeg at 90 % af dem som overclocker helt vildt - de gør det mere for at kunne blære sig med en høj score i programmer som 3dMark..

Skipper
Avatar billede tomb3 Nybegynder
10. december 2003 - 12:07 #5
Slutter mig til eqidiussen's svar omkring Abit IC7-E.
Det er stabilt, hurtigt og yderst oc venligt.

Har selv kørt med lillebror'en (AbitBH7),
som blev kåret til "Master of overclocking".
Fik min P4 2.4Ghz oc til 3.311Ghz.
Med mit gamle board (Soltek ERV2 kom den kun op på ca.2.6Ghz)

Glæder mig til at prøve IC7-E :)

Helt sikkert det bedste valg!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
10. december 2003 - 12:09 #6
egidiussen> Vi oc da fordi vi kan! :D
Ej en rigtig g33k skal da have prøvet at få max ydelse ud af sin spand.
Det er lidt en udfordring og spændende at se hvor meget ens system kan presses til. Ja okay, så ser scores i 3DMark også go ud ;)