Avatar billede elxx Nybegynder
08. december 2003 - 20:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Til alle der har en Zyxel 650R-31. Lyver Cybercity?

Problemet består i, at den er lang tid om at komme ind på en hjemmeside, jo mindre forbindelsen på en eller anden måde er aktiv i det øjeblik hvor man prøver.
Det er derfor meget normalt at den er ca. 10 sekunder om at komme ind på en hjemmeside.
Hej. Jeg har nogen problemer med min forbidnelse, og har derfor kontaktet Cybercity. De sagde at det var meget normalt med en Zyxel 650R-31.
Til alle dem der har en Zyxel 650R vil jeg gerne vide om det Cybercity siger er korrekt.
Prøv at tjekke med hjemmesiden www.msn.dk Den er min
ca 8-12 sekunder om at loade. Samtidgi med at i loader siden, må i gerne ortælle om lampen PPPoE/ACT blinker konstant, eller om den 'holder pause'.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
08. december 2003 - 20:15 #1
prøv lige at gøre følgende, trykke funktioner -> internetinstillinger -> forbindelser -> vælge "LAN-instillinger" -> fjerne krydset hvis der er markeret i "automatisk registrering af instillinger"
Avatar billede elxx Nybegynder
08. december 2003 - 20:24 #2
Var allerede gjort som standart.
Det tip fik jeg da jeg kontaktede Zyxel. Har du en router magen til min?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
08. december 2003 - 20:46 #3
Nej.
Har ikke selv den pågældende router, men vi har en andetsteds i firmaet.
Har du checket din maskine for spyware/antivirus, evt. prøvet med en anden browser?
Avatar billede elxx Nybegynder
08. december 2003 - 20:51 #4
Ja. Jeg har oven i købet prøvet at formatere min computer uden resultat. Jeg har også den nyeste firmware på routeren. Min computer skulle heller ikke være noget problem da det gik fint da jeg havde TDC.
Avatar billede bjanko Nybegynder
09. december 2003 - 00:42 #5
Ja jeg har pågældende router min PPPoE/ACT blinker konstant men er også ca 8-12 sekunder om at loade.
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. december 2003 - 00:47 #6
Hvis du har 256 kbit downstream og 128 kbit upstream, så skal den side nok være 10 sekunder om at blive hentet. Det er kun 4 x ISDN du har fået, hvis du har 256/128.
Avatar billede bjanko Nybegynder
09. december 2003 - 00:53 #7
Til Steen
Jeg har 1024/128 skal det også tage 10 sekunder
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. december 2003 - 00:56 #8
Jeg har 650R-31 og også 1024 og det tager vel omkring de 10 sekunder. Om lampen lyser kan jeg sgutte se herfra da jeg ellers kører trådløst netværk.

Umiddelbart har jeg ingen problemer med andre sider - Så mon ikke det er www.msn.dk der er hårdt belastet - MSN portalen er trods alt en af verdens mest besøgte sider....
Avatar billede elxx Nybegynder
09. december 2003 - 07:13 #9
Min forbindelse er en 2048/128.
Hvis jeg downloader eller uploader mens jeg går på nettet er den mærkeligt nok meget hurtigere (ca. 2 sek. for msn.dk). (det burde jo være omvendt)
Det er kun når forbindelse ikke er aktiv, og jeg går på nettet, at den er langsom, men nu downloader jeg og uploader ikke hele tiden.
Prøv engang med det samme.

mvh.
elxx
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. december 2003 - 08:02 #10
elxx, jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår hvad du mener :o)

Når du går på nettet, "downstreames" der. Dvs. du reelt downloader siden. Og da du har 2048 kb downstream, går det rimeligt hurtigt.

Du vil kunne downloade 10 MB betydeligt hurtigere, end du kan uploade dem med 128 kb.
Avatar billede elxx Nybegynder
09. december 2003 - 16:09 #11
Det var ikke sådan jeg mente det.
Det er tiden det tager, at få kontakt til siden. Når den først er begyndt at hente siden ned.. altså billeder tekst mm. går det hurtigt nok.
Den skriver bare: Wedstedet fundet, venter på svar i ca. 10 sek. Google kommer dog helt ned på 5 sek.
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. december 2003 - 07:33 #12
Ok :o)

Temp Inet Files har næsten med usvigelig sikkerhed ikke noget med det at gøre, men prøv lige at slette indholdet og sætte størrelsen på mappen ned. Blot en kommentar. Det gør ikke noget at trimme lidt en gang imellem.

Det er nok mere sansynligt, at visse forhold i hardwaren laver den lille bøvs. Du har tjekket Enhedshåndtering, dine services etc?
Avatar billede elxx Nybegynder
10. december 2003 - 15:16 #13
I går tjekkede jeg på en anden PC, hvor den gjorde det samme.
Avatar billede elxx Nybegynder
17. januar 2004 - 11:46 #14
Jeg lukker lige her.. Jeg lidt for mange åbne spørgsmål.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
16. marts 2004 - 10:46 #15
problemet med den router er at den er ufattelig langsom til at lave dns opslag, min cisco fik brændt sit wan interface af så jeg blev nød til at bruge en zyxel router, den er meget klodset og langsom, alle steder, men specielt i dns opslag, jeg har spurgt cc customer support lidt ud omkring dette, men de vil ikke helt fortælle mig hvad forskellen er....
jeg kunne mærke en markant forskel på den cisco og på den nye zyxel, specielt når vi snakker webbrowsing.
den eneste måde jeg har kunnet få den til at virke nogenlunde er ved at sætte en lokal dns server op med caching og så køre igennem der.