Avatar billede atman Nybegynder
08. december 2003 - 20:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CPU væk fra desktop - virker det mon?

Jeg har her et link til et produkt som efter sigende skulle gøre det muligt at placere cpu enheden helt op til 170 m fra selve desktoppen. Er det virkelig muligt uden tab af kvalitet m.m.? I så fald kan jeg enedelig få fred fra kæresten brok over larmen fra min cpu-enhed. Anyway point gives til bedst underbygget argument for henholdvis for og imod dette produkt!
Avatar billede atman Nybegynder
08. december 2003 - 20:07 #1
Damn glemte link: http://www.lintec.com/2000.htm
Avatar billede hottadpole Nybegynder
08. december 2003 - 20:18 #2
Uniddelbart er der ikke nogen teknisk grund til at det ikke skulle fungere. Terminaler er da almindeligt brugt i offentlige kontorer, banker o.s.v. Men alt i alt er det sikkert nemmere og billigere at begynde med noget noisecontrol. Nettet er fuld af den slgas.
Avatar billede nmh Nybegynder
08. december 2003 - 20:20 #3
Hvis støj er et problem, er det eneste, der skulle tale imod denne løsning, at du måske nogele gange kuan få brug for at benytte CD eller diskette.
Men ellers vil det ikke give problemer.
Avatar billede atman Nybegynder
08. december 2003 - 20:26 #4
Produktet tænkes også benyttet til netcafe! Så det er ikke kun kærestens brok men også min arbejdsplads (netcafe) der kunne forbedres markant
Avatar billede nmh Nybegynder
08. december 2003 - 20:31 #5
Ja, men der er bare at gå i gang. Jeg har aldrig prøvet dette produkt, men der er ikke nogen grund til at tro, det ikke virker.
I princippet er det det samme, nå man sidder og administrerer en lang række servere med et enkelt keyboard og en mus for bundet til en box, hvor man så kan skifte mellem mange computere.
Det virker bare.
Avatar billede krusell Nybegynder
08. december 2003 - 20:59 #6
Ikke så fedt, hvis man bruger mange USB enheder dog...
Avatar billede atman Nybegynder
01. februar 2004 - 01:38 #7
blev kontaktet af indehaveren og så demo på netcafe Byteit i Hillerød...det virker sgu :-) prisen er dog noget høj endnu - imkring 5.500 :-(