Avatar billede horsmark Nybegynder
15. januar 2001 - 18:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan Win98 logge på som client på en NTserver?

...og hvad skal jeg tænke på?

PS. HASTER
Avatar billede trille Nybegynder
15. januar 2001 - 18:17 #1
Ja ...intet andet end at du under forsøget skal benytte en brugerkonto, der har tilladelse til at tilføje en klient til domænet (hvis i altså har et sådant)

Ellers er der ingen ko på isen!

Venligst,
Claus
Avatar billede decoy Nybegynder
15. januar 2001 - 18:24 #2
Ja du kan godt logge på et NT domæne med en Win95/98 maskine du skal bare oprette brugeren på serveren først og så skal du være sikker på rettighederne du giver den workstation du logger på i tilfælde af at der kommer nogle pilfingre

Mvh
Decoy
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. januar 2001 - 18:38 #3
Hvordan opretter man en ny bruger der skal kunne logge på via LAN (NT´en kan ikke se 98clienten selvom jeg på clienten har oprettet samme workgroup!)
Avatar billede decoy Nybegynder
15. januar 2001 - 18:46 #4
DU skal ha installeret NetBEUI protokollen hvis din workstation og server skal kunne se kunne se hinanden :)
Avatar billede decoy Nybegynder
15. januar 2001 - 18:47 #5
er på ICQ 18582388 hvis det er :)
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. januar 2001 - 18:48 #6
NetBEI ? hvad er det ?

Jeg har et lille problem da jeg inden omorgen skal have disse to maskiner til at tale med hinanden OG jeg har aldrig arbejdet med NT kun PWS mellem 2 98´er. Hvor starter jeg?

Avatar billede horsmark Nybegynder
15. januar 2001 - 18:49 #7
Jeg er på telefon og ringer gerne op til en eller anden der vil have EKSTRA points :-)

Er vidst lidt på skideren

Mvh.
Jesper HorsMark
Avatar billede horsmark Nybegynder
15. januar 2001 - 18:50 #8
mit Tlf. er 20402099

HorsMark :-) ..sidder på min svedige stol til inat (?)
Avatar billede decoy Nybegynder
15. januar 2001 - 18:57 #9
Har SMS\'et dig mit nr :)