Avatar billede petermnielsen Nybegynder
08. december 2003 - 19:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kontor - programmet skal installeres for at køre

Win 98 og office 2000.

Når Office-program startes fremkommer et vindue med titlen:Kontor og teksten "Dette program skal installeres for at køre. Kør installationsprogrammet fra det sted, hvor du indstallerede
programmet."

HAr forsøgt reinstallation af office uden held - og det er åbenbart kun Office-programmer der har fejlen.

Nogle gode ideer?

Peter
Avatar billede kabbak Professor
08. december 2003 - 19:47 #1
Ved installationen af officepakken, skal du vælge kør alt fra denne computer.

ellers installeres ikke alt
Avatar billede petermnielsen Nybegynder
08. december 2003 - 19:52 #2
Det er gjort rigtigt....men den kommer stadig - det virker som om at der er to installationer på den ved nærmere eftersyn. Måske er det den præ-installerede Office jeg ikke kan få slået rigtig ihjel.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. december 2003 - 19:52 #3
Sæt din Office cd i. Når du kommer så langt som at skulle til at vælge, så vælg brugerdefineret installation. Her skal du vælge de forskellige prg. du måtte ønske, og så vælge kør alt fra denne computer. Vælg også det samme ved værktøjer, og den sidste mener det er noget konvertering.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. december 2003 - 19:53 #4
Så lav den installation om ved at komme din Office cd i. Og vælg så den brugerdefineret som beskrevet.
Avatar billede kabbak Professor
08. december 2003 - 19:53 #5
Du skal vælge brugerdefineret installering

når du så kommer dertil du kan se hvilke programmer der kan installeres, kan du ved at klikke på den øverste Microsoft Office, vælge kør alt fra denne computer
Avatar billede kabbak Professor
08. december 2003 - 19:55 #6
nå, jeg skriver for langsomt ;-))
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. december 2003 - 08:16 #7
Takker for point:)
Avatar billede petermnielsen Nybegynder
09. december 2003 - 13:04 #8
Ja men du fik dem for tidligt, for det virker ikke. Det er den der præ-installerede Office 2000 der driller. Når jeg afinstallerer Office er der nemlig en Office mere installeret, så det er uden tvivl den der fejler. Jeg er nok nødt til at lave en re-installation af Win98
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. december 2003 - 20:05 #9
Så prøv at afinstaller det andet Office prg. også, så skulle det nok gerne gå. Du kan enten sætte Office cdén i, eller gå i kontrolpanelet i tilføj/fjern programmer. Afinstallere alt Office. Genstart. Geninstaller den udgave du måtte ønske.
Virker det ikke, så må du jo have  dine point retur :)
Det burde ikke være nødvendigt at lave en re-installion af Windows
Avatar billede petermnielsen Nybegynder
10. december 2003 - 06:40 #10
Den anden office installation eksisterer ikke i installationsoversigten....mystisk, for den er på maskinen. D.v.s. at jeg har to installationer og den ene kan simpelthen ikke afinstalleres
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. december 2003 - 01:19 #11
Avatar billede petermnielsen Nybegynder
13. december 2003 - 20:57 #12
Diverse registrerings-db cleaner virkede heller ikke - rent faktisk virkede intet, så jeg endte med at formatere dyret og re-installere den, hvilket tog et par timer......langt mindre tid end jeg allerede havde brugt på problemet
Avatar billede aovergaard Nybegynder
14. december 2003 - 00:12 #13
ok, takker for point:)

Men det ville have været sjovere at finde fejlen. *LOL*
Avatar billede petermnielsen Nybegynder
14. december 2003 - 10:03 #14
Tjahhh...jeg kunne sgu ikke lure denne her - jeg ville også helst have fundet fejlen, men computerens ejermand var efterhånden vældig utålmodig!