Avatar billede zimmerman Nybegynder
08. december 2003 - 17:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

automatiserer opsætninger af flere billeder i samme PS dokument

hej, jeg er i færd med at lave et elevbillede
der består af en hel række små "pasfotos"
kan jeg få PhotoShop CS til automatisk at importere og opsætte
disse billeder i et dokument (og med navne)
(fremfor at skulle gøre 80 gange)
lidt ala "file -automate - contact copy"
man jeg ønsker stadig at have billederne på enkelte lag
så jeg kan omplacere dem
Avatar billede kamelkalle Nybegynder
08. december 2003 - 17:21 #1
Noget med klipfisk, ellers ved jeg det ikke
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. december 2003 - 17:31 #2
Under Filer>Automatiser er der et punkt der hedder Batch, her skulle det være muligt at lave opgaven.
Avatar billede hcma Novice
08. december 2003 - 18:59 #3
Det bør du stadig kunne gøre i PS  ContactSheet / Contact Copy.
I PS7 er der en mulighed for at "Flatten all Layers". Hvis du lader denne stå åben, bliver de enkelte "thumbnails" lagt ind i hvert sit lag, og kan så flyttes på efter forgodtbefindende. Og hvis du samtidig i samme boks vinger af i "Use File Name As Caption" bliver filnavnet skrevet lige under thumbnailen.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
10. december 2003 - 10:55 #4
tak for budene, tror catbody kommer nærmest på, dog har jegf et lille problem i det, den automatiske filnavns skrivning tager filtypenavnet med "kim.jpg" i stedet for blot kim
Avatar billede hcma Novice
10. december 2003 - 12:01 #5
den eneste måde er at markere de enkelte tekstlag og slette filtypen. Navnet skal jo også flyttes, og det sker uafhængig af billedet.
Avatar billede hcma Novice
10. december 2003 - 12:04 #6
kom lige på dette: Du kan jo på selve billedet skrive navnet på personen og så i boksen ved ContactSheet slette vingen/muligheden for at benytte Name as Caption.
Avatar billede zimmerman Nybegynder
10. december 2003 - 13:59 #7
jep jeg tror jeg holder mig til det første af de sidste råd, du får pointen, så snart jeg kan finde ud af at give dem - not an obtion now...
Avatar billede hcma Novice
10. december 2003 - 14:20 #8
svar
Avatar billede zimmerman Nybegynder
10. december 2003 - 16:46 #9
ok
Avatar billede kamelkalle Nybegynder
10. december 2003 - 18:02 #10
SÅ var det ikke noget med klipfisk alligevel