Avatar billede pyromaniac Nybegynder
15. januar 2001 - 17:25 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Animation af fade-tekst

Jeg er igang med at lave en menu til en hjemmeside - Menuen skal primært bestå af Flash elementer. Jeg har Flash 5, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man får teksten til fade frem og så blive der

forestil dig at menuen er ovre i ventre side - der er en knap som også bliver animeret i Flash (det kan jeg godt finde ud af) og ved siden af den skal der så komme teksten der referer til knappen.

Tekstenb skal så komme fade frem.

Hjælp mig
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
15. januar 2001 - 17:40 #1
I første frame:

Markér din tekst. Tryk F8 for at gøre til Movieclip.

Gå hen til din slut fram (der hvor hele teksten skal være synlig) og tryk F6 for at indsætte en ny keyframe.

Højreklik nu mellem de 2 keyframes og vælg \"motion tween\"

Tryk på første frame og højreklik vælg Panels/frame/effect - her sætter du så alpha til 0.

Nu fader din tekst fra 0 til 100 mellem dine 2 keyframes...

/Nikolaj
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. januar 2001 - 17:50 #2
Du skal lave teksten først, derefter skal du vælge tekste og trykke Cntl + B (Break Apart).
Derefter laver du en normal anmation af teksten, og vælger derefter den første keyframe. Vælger Window>Panels>Effect og sætter den til Alfa og pct til 0.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. januar 2001 - 17:52 #3
Jeg har prøvet uden at Break  Apart, og den fungere udemærket.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
08. februar 2001 - 14:10 #4
Pyro er du gået op i røg eller er d på Ibiza??
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
15. februar 2001 - 01:05 #5
lukket