Avatar billede schmidti Nybegynder
08. december 2003 - 15:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Start af computer ved hjælp af Touch-screen

Hey

Har en 7" touchscreen installeret i min bil som jeg bruger til mp3, divx, DVD, navigation osv. Har bare et problem!! Min computer ligger i bagagerummet (laptop) og den skal jeg jeg tænde hver gang jeg skal høre musik osv. Findes der noget så jeg evt. kan berøre min touchscreen eller lign. og så starter min laptop?

På forhånd Tak

Peter SChmidt
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. december 2003 - 15:59 #1
Det er et problem, da skærmen jo ofte dels får sin strøm fra computeren, og også skal bruge computerens intelligens til alt hvad den gør. Du vil derfor kun kunne vægge en computer af sin dvaletilstand fra Touch-screen og umiddelbart starte maskinen
Avatar billede the_ghost Nybegynder
08. december 2003 - 16:02 #2
Du kunne vel også bare forlænge power knappen fra computeren, sådan at du får den om foran i bilen
Avatar billede swaxi Nybegynder
08. december 2003 - 16:06 #3
det er ihvertald ikke noget du kan programmere dig ud af. problemet er relateret til hardware. jeg vil antage, at hvis du ikke slukker din computer, men kun sætter den i dvaletilstand, vil du kunne starte den ved at trykke på skærmen. man kan styre hvormeget af computeren, der skal lukkes ned ved dvaletilstand - det er muligt at du ikke skal lukke for helt så mange ting som du normalt ville.
eneste problem er så bare at dine batterier er døde om morgenen ...
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2003 - 16:21 #4
I visse BIOS versioner kan du også sætte "any key start" på, hvor din computer vil starte op, bare du rammer en tast.

Om din Touch-screen så også tolkes af bios'en som en tast, ved jeg ikke.
Avatar billede schmidti Nybegynder
08. december 2003 - 16:29 #5
hmm tænkte godt det ikke var så enkelt? ;)
Har tjekket min bios, men har ikke det der, havde allerede tjekket det, men ved ikke om min touch-screen kan gøre det, men tror det ikke så jeg må nok forlænge "knappen"?!? Men hvordan gør jeg det nemmest??
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. december 2003 - 16:45 #6
Velsagtens ved at lodde en fandens lang ledning på en knap foran i bilen, og ned til de korrekte ledninger på bundkortet. Check hvor powerknappen går hen nu, og få bikset et stik sammen der har knappen i den anden ende. Det burde ikke være så svært... Altså, ikke at jeg har prøvet, men det er sgu et rimeligt low-tech stykke elektronik vi snakker om :)
Avatar billede schmidti Nybegynder
08. december 2003 - 16:52 #7
har lige snakket med en ven der kan sådan noget shit og han kunne sagtens lave det ;) Jeg takker for hjælpen og giver mine 200 points til "the ghost" ;)

Tak for det gutter.
Avatar billede schmidti Nybegynder
08. december 2003 - 16:53 #8
hvis jeg kunne give ham dem ;)
Avatar billede the_ghost Nybegynder
08. december 2003 - 16:58 #9
.takker
Avatar billede snipers-sin Nybegynder
30. august 2005 - 17:08 #10
hvor filen har du fundet en 7" touchscreen