Avatar billede determination Nybegynder
08. december 2003 - 13:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Shell command

Hej.
Jeg har lavet et program der starter et DOS program, er der nogen mulig måde at få DOS promten til at starte i fuldt vindue, som når man trykker alt enter???
Avatar billede determination Nybegynder
08. december 2003 - 13:44 #1
Private Sub Label2_DblClick()
Shell "C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\rapport\matrix.exe"
End Sub

det virker ikke på EXE filen at vælge fuld vindue, under egenskaber (det køre ikke optimalt)
Avatar billede spykiller Nybegynder
08. december 2003 - 14:03 #2
dim WSHShell as object

Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell")

WSHShell.run "mit program.bat", 3,false
Avatar billede slo Nybegynder
08. december 2003 - 14:04 #3
Shell "C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\rapport\matrix.exe", vbMaximizedFocus

burde gi' dig maksimeret vindue.
Avatar billede determination Nybegynder
08. december 2003 - 14:15 #4
vbMaximizedFocus svare til at du i cmd trykker på maximere knppen... rykker kun vinduet op i venstre hjørne....
Avatar billede determination Nybegynder
08. december 2003 - 14:15 #5
dim WSHShell as object

Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell")

WSHShell.run "mit program.bat", 3,false

kan jeg ikke få til at virke
Avatar billede martin_moth Mester
08. december 2003 - 14:53 #6
"vbMaximizedFocus svare til at du i cmd trykker på maximere knppen... " Netop!!!

"rykker kun vinduet op i venstre hjørne...." ? Når jeg trkker på maximer-knappen maximeres vinduet
Avatar billede determination Nybegynder
09. december 2003 - 12:16 #7
ikke på min 2000 maskine.....
Avatar billede martin_moth Mester
09. december 2003 - 12:27 #8
Sorry - det gør den ikke på min heller. Alle "almindelige" programmer bliver maximeret fint, men ikke hvis du starter en shell. Måske kan du bruge sendkeys til at sende Alt+Enter til din shell