Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
15. januar 2001 - 15:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Palm III spørgsmål!

Hvordan opsætter man en Palm III til, at bruge Lotus Notes. Jeg bruger Lotus notes på flere computer så det er en serverløsning!

Jeg ved ikke hvad man skal skrive, når man skal til at opsætte ´sin email system? Hjælp!!!!

Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. januar 2001 - 15:23 #1
Hvad er det du vil? - synkronisere med Notes?

I så fald vil jeg anbefale dig at købe Intellisync (http://www.pumatech.com/) - Den har vi efterhånden brugt længe, og ganske uden problemer :-)

NanoQ
Avatar billede tommymikkelsen Nybegynder
15. januar 2001 - 15:43 #2
det er når jeg skal vælge hvilket email system Palm III´en skal bruge. der står kun Lotus 2,5 cc, lotus 6, cc lotus 7 cc men vi har version 5.

Der efter vil den have et brugerlogin samt password til eamil. HVordan finder man min brugerlogin når man køre på serverløsning?
Avatar billede jjj Nybegynder
15. januar 2001 - 16:28 #3
hvad mener du med server løsning, mail på en dominoserver kan man kun bruge sammen med en id-fil.

CC som den henviser er CC:mail og er også et lotus produkt, men det sættes anderledes op i forhold til alm. notes mail - så jeg skal vide mere om jeres system
Avatar billede jhr Nybegynder
17. januar 2001 - 21:12 #4
Skal vi lige skille det ad.
Softwaren, som kommunikerer med din PC følger med din Palm, den software kan IKKE direkte kommunikere med Notes, derfor skal du have et tillægsprogram, der kan det. Programmet kan umiddelbart kommunikere med de simpleste systemer (lotus CC, MS Outlook (mailsystem med fartstriber på!!!), etc.).
Der findes en række produkter på markedet, der kan bygges ovenpå dit \"hotsync\" ex.:
- Easysync (lotus´ eget produkt)
- PylonPro.
- pumatech.
- IBM har udviklet eet til deres workpad - som også virker på en palm, idet en workpad er en licensproduceret palm...

Easysync er rimeligt enkelt at have med at gøre - det kan replikere mail, \"to-do\", kalender, og notesblok. PylonPro er det letteste system at få til at køre under alle forhold - det kan tillige overføre almindelige notesbaser til din palm, ex. en kundebase el. lignende. Det kan endvidere sættes op til at køre direkte på serveren, således at man kan replikere sin palm via modem direkte til en server. Bagsiden af dette system er prisen. En PylonPro brugerlicens koster i omegnen af 1.500 D.Kr., mens en serverlicens koster knap 2.000 US$

Pumatech har jeg kort testet  - det virker ligesom EasySync, men virker lidt mere stabilt, når man skal sætte det op. Prisen er til gengæld også lidt pebret.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. januar 2001 - 09:17 #5
Pumatech er jo Intellisync. Den har jeg brugt op imod både notes og Novell Groupwise med stor tilfredshed.

Prisen er lidt pebret som jhr skriver. Men til grngøld får man et særdeles fleksibelt/konfigurerbart produkt, der kører særdeles stabilt.

NanoQ
Avatar billede tsiersbaek Nybegynder
31. januar 2001 - 23:50 #6
Lotus Easysync, som jeg har GLIMRENDE erfaringer med gennem mere end tre år, koster omkring 450 kr (ex. moms.).
Dette stykke software, der skal KØBES til Palm\'s produkter, er bundlet med IBM\'s Palm-identiske aftapning, som tilmed er billigere end den der markedsføres under Palm\'s eget navn.
Avatar billede jjj Nybegynder
01. februar 2001 - 12:09 #7
Der kommer en serverløsning fra Lotus kaldet Domino everyplace sync engang i Q1
Avatar billede tsiersbaek Nybegynder
01. februar 2001 - 13:10 #8
Men om \"Domino everyplace sync\" duer til en Lotus 4.XX, og om der er tale om et gratis eller betalt produkt fremgår ikke af Lotus hjemmeside, hvor der er en udmærket gennemgang af den og det miljø den indgår i.
Avatar billede iq_10 Nybegynder
22. marts 2001 - 13:49 #9
Jeg er enig med tsiersbaek i, at Lotus EasySync er et udemærket og billigt produkt. Dog skal du huske at købe ver.3.0a, hvis du vil køre win2000.
Dér virker ver.2.0 nemlig ikke.
Avatar billede tsiersbaek Nybegynder
22. marts 2001 - 14:11 #10
Det har du sandsynligvis ret i. Jeg har ikke selv erfaringer med Palm og Win2000.
Heldigvis kan man downloade en opdatering til EasySync gratis, hvis man allerede er bruger af produktet. Se på link\'et her: http://www.lotus.com/products/easysync.nsf/allpublic/73C31249ABC2F947852567E1005B2FEE?opendocument.
Avatar billede tsiersbaek Nybegynder
22. marts 2001 - 14:26 #11
Efter at have genlæst alle indlæg her er jeg kommet til at tænke på Tommy Mikkelsens oprindelige spørgsmål, hvoraf det fremgår, at \"Jeg bruger Lotus notes på flere computer\".

Betyder det at der skal synkroniseres med samme håndholdte fra flere arbejdsstationer?
Hvis det er tilfældet, er svaret, at det IKKE kan lade sig gøre.

Palm synkroniserer med een og kun een pc.
Derimod kan flere Palm\'s selvfølgelig godt synkronisere med hver deres forskellige Notes-klient på hver sin maskine - ved netværksanvendelse af Notes.
Avatar billede iq_10 Nybegynder
23. marts 2001 - 08:14 #12
Win2000 opdateringen til ver.2.0 er noget skod, så derfor vil jeg råde til at ofre de 500,-kr på ver.3.0a. Den fås lettest hos Lotus.

Jeg har også erfaring med IntelliSync, der er et suverent produkt, men desværre alt for dyrt :-(

Det kan sagtens lade sig gøre at opdatere palmen fra forskellige maskiner, hvis man opretter en  brugerprofil i palmsoftwaren på hver maskine, MEN LAD VÆRE MED DET!! - Brugerne kommer altid ud for: Hvor opdaterede jeg nu sidst?? og hvor er nu den aftale jeg lavede i går??
Det er dog ikke noget problem at have flere brugere på én maskine.

Over and Out