Avatar billede komski Nybegynder
07. december 2003 - 21:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

scandisk kører ikke, hvorfor?

Jeg har delt HD i to. Når jeg starter op får jeg beskeden, disc D needs to be checked for consistency. Derefter tæller den ned fra 10. Når den kommer ned på 0 kommer der et eller andet hvor man kan trykke Y/N, men det er så hurtig væk, at jeg ikke kan nå, at se hvad der står.
Selv om jeg trykker Y eller N, så starter den bare windows op uden at scanne noget.
Hvad skal jeg gøre for, at maskinen til at starte op uden denne meddelse, der tager over 10 sek???
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. december 2003 - 21:57 #1
Prøv at scandiske i fejlsikker tilstand, det plejer at hjælpe. (tast F8 under opstart for at få maskinen i fejlsikker tilstand) Husk en scandisk kan godt tage meget lang tid, har selv haft en maskine der første gang var 6 timer om at gennemføre operationen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. december 2003 - 22:01 #2
Start - Kør - skriv CMD tryk Enter.
I promten skriver du CHKDSK /F og trykker Enter.
Svar Y (=yes) til det spørgsmål der bliver stillet og tryk Enter.
Skriv EXIT og tryk Enter.

Genstart.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. december 2003 - 22:06 #3
Efter genstart og scandisk som kører af sig selv, gentager du det hele med dit D-drev.

Start - Kør - skriv CMD tryk Enter.
I promten skriver du nu først D: og trykker Enter.
Derefter CHKDSK /F og trykker Enter.
Svar Y (=yes) til det spørgsmål der bliver stillet og tryk Enter.
Skriv EXIT og tryk Enter.
Avatar billede komski Nybegynder
07. december 2003 - 22:19 #4
det virker, tak for hjælpen victor.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. december 2003 - 22:21 #5
Velbekomme - og selv tak :)
Avatar billede plex85 Nybegynder
08. december 2003 - 12:03 #6
Hi ! Iøvrigt er det sådan, at scandisk ikke kan køre når windows først er startet, den skal køre Efter genstart, hvilket osse blir oplyst hvis du går ind og beder om scandisk, så er svaret at det først kan ske efter genstart.  Hilsen Plex85
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. december 2003 - 12:05 #7
Meget skarpsindig iagtagelse "plex85"