Avatar billede spikey Nybegynder
15. januar 2001 - 15:10 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hjæææp giga problem med Browsere

Jeg kan ikke finde en browser der køre ordenligt enten går den ned ellers kan den ikke tage java ordenligt.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. januar 2001 - 15:17 #1
http://home.netscape.com/download/mac_instructions.html kører fint hos os.

Alternativet må siges at være Microsoft Internet Explorer 5 Mac-edition (skulle kunne hentes på http://www.microsoft.com/mac/download/?FinishURL=%2Fdownloads%2Frelease%2Easp%3FReleaseID%3D19898%26redirect%3Dno )

NanoQ
Avatar billede spikey Nybegynder
15. januar 2001 - 15:22 #2
Jeg køre med IE5.0 og den går ofte ned og jeg har så fundet ud af at den heller ikke kan vise dhtml
Avatar billede spikey Nybegynder
15. januar 2001 - 15:24 #3
derud over har jeg installeret mrj fra url
www. apple.com/java
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. januar 2001 - 15:31 #4
Jeg kender kun til Netscape på Mac\'er... og vi har ingen problemer.

Avatar billede spikey Nybegynder
15. januar 2001 - 15:37 #5
kan du se en lyskkegle i vensre højre hjørne på denne side www.con10.dk/soestival/index.html ??
Avatar billede spikey Nybegynder
15. januar 2001 - 15:38 #6
og hvilken vertion af netscape køre du??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. januar 2001 - 16:05 #7
Avatar billede egonspock Seniormester
15. januar 2001 - 21:23 #8
Jeg bruger iCab fra www.icab.de, der er en dejlig lille meget hurtig browser, men dog stadig kun i preview-stadiet. Den crasher meget sjældent. Da den næsten ikke bruger RAM (5 MB er fint) er der meget plads til at køre MRJ, som kræver rigelig RAM for at køre ordentlig.
Da iCab stadig er i Beta, bruger jeg IE5 til indkøb og lignende, som da sagtens kan læse DHTML - hvad for en side tænker du på, og er du sikker på at koden ikke er fejlbehæftet?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. januar 2001 - 23:22 #9
Du har har 100% ret i at ingen af Macintosh browserne IE 5.02 eller Netscape Communicator 4.76 kan kører Java perfekt. Det skyldes at Microsoft og Sun Microsystems udvikler to forskellige versioner af Java platformen. Det samme gælder de internetsider med Javascript kun tilpasset IE miljø, hellere ikke virker i Netscapes Browser. Dette skyldes at Microsoft og Netscape udvikler to forskellige typer JavaScript.

/per

Avatar billede spikey Nybegynder
16. januar 2001 - 08:24 #10
egonsock: jeg har prøvet Icap men der er meget java/dhtml?? at den ikke kan tage.. det er ikke kun den ene side der er ikke virker jeg har også en anden men der skal man bruge et password hvis man skal ind på den så den vil jeg ikke give jer.
Avatar billede spikey Nybegynder
16. januar 2001 - 08:25 #11
men hvis du kender nogle plugins til icap så er jeg interesseret
Avatar billede spikey Nybegynder
16. januar 2001 - 13:01 #12
er der ikke nogen der ved noget??
jeg er villig til at give alle de point jeg har og får de næste par uger
Avatar billede egonspock Seniormester
16. januar 2001 - 21:46 #13
Hej Spikey,

Hvis du kan klare kravene fra i http://validator.w3.org/ eller iCabs egen (tryk på det ikke-smilende ansigt!) så skal du nok have en pæn side, men som den ser ud nu, kræver den en megaskærm og meget fantasi hos mig!

Til iCab bruger jeg bare mine Explorer eller Netscape-plugins, og de plejer at virke.  Sider der ikke er skrevet efter HTML-standarderne fra W3C kan man vel heller ikke forvente at skulle virke i alle browsere, btw.!
Avatar billede spikey Nybegynder
17. januar 2001 - 13:14 #14
egonspock: Jeg har prøvet at lave den validering og den fejlede .. men jeg kan ikke finde en side der ikke fejler. Heller ikke eksperten.
Da du også bruger icab kan jeg så ikke få dig til at kigge på denne side www.con10.dk/soestival/index.html og se efter om du kan se scroll baren og knapperne?
Det skal lige understreges at det ikke kun er denne side der ikke kan vises ordenlig. Jeg har fået en anden vi har købt at et firma..der er nogle grafer der ikke virker
Avatar billede egonspock Seniormester
17. januar 2001 - 22:53 #15
Hej Spikey,
hverken min iCab eller Netscape vil vise dine scrollbars eller knapper. Scroll-barene sikkert pga. at du definerer dem til ikke at skulle vises, heller ikke i hoved.body.html!
Knapperne og scrollbarene virker i Explorer, men hvorfor ved jeg ikke, da den javascriptfunktion der hedder switch hverken er understøttet af Netscape eller Explorer - og slet ikke af iCab. Jeg ved ikke hvilken version af javascript den er skrevet til, men det er ikke en der bliver brugt officielt i nogen af de ovennævnte programmer.
En rigtig god side om hvad der kan bruges hvor finder du på http://webreview.com/browsers/browsers_cross.shtml
selvom det måske ikke er det du spørger efter.
Avatar billede maclas Nybegynder
24. januar 2001 - 08:37 #16
Jeg har tildelt min IE 5.02 et ordentlig læs ram, og det er den blevet meget glad for, den går faktisk sjældent ned på java sider.
(Den skal have ca. tre gange så meget som den kommer med).
(Har prøvet icab) Undskyld mig, men det er dog længe siden jeg har set så en amatøragtig browser, og så viser den de fleste sites af helvede til, især hvis man laver sites med layers...
Avatar billede spikey Nybegynder
24. januar 2001 - 08:58 #17
Jeg har også fået mn browser til at køre udemærket men så skal jeg slå java fra..
og den med ramene har jeg hørt før men hvis du ved hvd det koster at fylde ram i alle de maskiner vi har i huset så ville du  nok heller ikke godetage det svar.
Men tak fordi du prøvede
Avatar billede spikey Nybegynder
24. januar 2001 - 09:04 #18
så jeg lader spørgsmålet stå lidt endu. Og hvids det ikke gåt bedere giver jeg egonspock
nogle af pointene da han har hjulpet mig meget med test af siderne
Avatar billede maclas Nybegynder
24. januar 2001 - 09:08 #19
Tjohh jeg ved skam godt hvad det koster, har selv arbejdet et sted hvor vi havde samme problem, men det med at slå java fra holder jo heller ikke helt, har selv haft gjort det samme.

Har I prøvet den nye Netscape 6, har endnu ikke selv prøvet den, men måske det er en mulighed, tror faktisk lige at jeg prøver at hente den:
http://home.netscape.com/download/index.html?cp=n6i
Avatar billede spikey Nybegynder
24. januar 2001 - 09:12 #20
Ja jeg ved godt det ikke holder helt at slå java fra men det er da bedere end en meget ustabil browser.
Jeg har prøvet netscape 6.0 men den er heller ikke særlig god
Avatar billede spikey Nybegynder
30. januar 2001 - 11:16 #21
Jeg har nu opgivet at få det besvaret og lukker nu spørgsmålet.. men hvis der er nogen der finder ud af hvad man kan gøre vil jeg gerne give dem point
Avatar billede egonspock Seniormester
03. februar 2001 - 21:17 #22
den bedste måde at få Explorer til at køre hurtigere på?
Hold æbletasten nede og skriv \"QUICK\" Det plejer at hjælpe!
Avatar billede egonspock Seniormester
03. februar 2001 - 21:25 #23
Hej Spikey, Jeg glemte at spørge om det ikke var en bedre ide at fokusere mere på indholdet end på alt det tingeltangel, der på enkelte browsere kan se underholdende ud. Det er vel som regel informationerne folk er ude efter!
Hvis du vil sikre at det ser rimeligt ud i alle browsere, kan du evt kigger på denne side: http://webreview.com/2000/12_29/strategists/index01.shtml
Der er meget god information, som mange såkaldte web-programmører åbenbart ikke ved en pind om!
Avatar billede spikey Nybegynder
05. februar 2001 - 08:07 #24
Jo jeg syntes da at det er godt hvis man bare kan læse informationerne på web siderne.

Jeg glæmte også helt at give dig nogle point for at have hjulpet mig med så meget.

Jeg laver lige så jeg kan give dig dem