Avatar billede zneo Nybegynder
07. december 2003 - 21:00 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

TV-out, tv kan ikke vælges i kontrolpanel

Hej folkens,

Jeg har en bærbar med ATI Radeon 7500 grafik med tv-out. Kortet er tilsluttet mit tv, og jeg burde dermed kunne tilslutte det ved at gå ind i
Display properties > Advanced > Displays.

Men det kan jeg naturligvis ikke. Boksen er grå og har dermed ikke detekteret tv'et. Er der en måde at "bypass'e" det check driveren laver efter et tv?

Jeg har prøvet på ATI's sidder og her på eksperten, men har ikke kunne finde noget svar. Jeg har bl.a. kigget på
http://mirror.ati.com/support/faq/pc2tv.html
http://mirror.ati.com/support/infobase/3056.html

Håber i kan hjælpe...
Avatar billede kklm Nybegynder
19. december 2003 - 23:40 #1
Hvad bruger du til at connecte til TV'et? (S-cable, normal jack???)
Avatar billede zneo Nybegynder
21. december 2003 - 17:30 #2
Jeg bruger noget der vist nok hedder en "colorfixer" som konverterer fra s-video til composit inkl. farver. Jeg har klart mistænkt den for at være årsagen til at det går galt. Men der må være en måde at bypasse softwaren.
Avatar billede c-holst Novice
21. december 2003 - 17:42 #3
vender lige tilbage på et senere tidpunkt. skal lige rode lidt efter en lignende tråd. Ellers kan du evt kigge lidt under mine besvarede ?.
har ikke tid lige nu.

vi skal nok få det til at virke
Avatar billede kklm Nybegynder
05. juni 2004 - 19:15 #4
har du ellers fundet ud af noget?
Avatar billede kklm Nybegynder
28. december 2004 - 22:58 #5
Hvis du har opgivet, kan du så ikke lukke spg.?
Avatar billede kklm Nybegynder
21. februar 2005 - 02:57 #6
Sig mig, kan det passe at du skal blive ved med, at holde dette spg åbent?
Avatar billede kklm Nybegynder
21. februar 2005 - 02:58 #7
Eventuelt et lille svar med på vejen :)
Avatar billede c-holst Novice
21. februar 2005 - 06:27 #8
hej zneo. selv om jeg naturligvis håber du har fået det op at køre, er her lidt inspiration til dig. Et nyt program fra Ati, som mange bruger til administration af skærme idag.
http://ati.com/products/hydravision/index.html?type=xp&prodType=hydra&prod=hydravisionXPdriver&submit.x=13&submit.y=1

jeg har også et par andre forslag i baghånden hvis du er interesseret.

mvh
carsten