Avatar billede stigp Nybegynder
07. december 2003 - 20:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Querystrings som POST

Hej

Når man overfører variabler ved hjælp af querystrings eksempelvis test.php?navn=Peter Petersen er det så muligt på den side man kommer ind på (Altså test.php) ikke at vise selve strengen i adressefeltet i explorer. Altså i dette eksempel skal der kun
Avatar billede exp Juniormester
07. december 2003 - 20:50 #1
mangler der ikke noget tekst?
Avatar billede stigp Nybegynder
07. december 2003 - 20:59 #2
Jo, tror jeg også.

>>Altså i dette eksempel skal der kun stå test.php.

Ligesom når man bruger POST fra forms
Avatar billede exp Juniormester
07. december 2003 - 21:06 #3
ok - så laver du det bare sådan, at når siden kaldes, hentes oplysninger via $_GET['var'], smides i en session, og via header('location:test.php') reloades siden, hvorefter de relevante oplysninger hentes ud af sessionen
Avatar billede stigp Nybegynder
07. december 2003 - 21:22 #4
Kan brugerne ikke gøre sådan at man ikke kan lave sessions hos dem?
Avatar billede googolplex Novice
07. december 2003 - 21:26 #5
Jo, men du kan jo altid sende din session som en query-string :P
Avatar billede stigp Nybegynder
07. december 2003 - 21:32 #6
Forstår jeg ikke helt. Giv lige et eksempel