Avatar billede pistolpalle Nybegynder
07. december 2003 - 13:15 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Canon IXUS 400 eller Canon A80

Hej

Jeg står og skal købe nyt digital kamera. Jeg kan godt bruge lidt hjælp.

Jeg er nok mest for et canon og har så fundet to som jeg muligvis kunne finde på at købe. Selfølgelig kun et af dem.

Har i nogen erfaringer med de to kameraer?
Har i andre forslag til valg af kamera

A80 bruger almindelige batterier og IXUS 400 bruger canon's batterier. Canon's batterier er vel bedre og holder længere?

A80 har drejeskærm og IXUS 400's skærm sidder fast. Jeg tror at jeg ville foretrække en skærm der kan dreje, hvad synes i?

Jeg ved godt det kommer an på hvad jeg skal bruge det til og sådan men jeg har brug for noget for og imod.

A80 - http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/PowerShot_A80/

IXUS 400 - http://www.canon-europe.com/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/Digital_IXUS_400/

- PistolPalle
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. december 2003 - 13:20 #1
Hvis du søger oplysninger om digital kameraer er det bedste sted at gøre dette på http://www.dpreview.com, der er fora for enkeltkameraer, hvor du kan læse hvad de mennesker der faktisk har et sådant kamera siger.

Du kan også sammenligne kameraer her

http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
Avatar billede ellermann Nybegynder
07. december 2003 - 13:46 #2
Du skal gå efter et Ixus på grund af størrelsen.
Det er lækkert at kunne have i lommen.
Hvis du vil have noget stårre, kunne du jo lige så godt købe et Spejlrefleks og en stor skuldertaske. Det er jo ikke det, derer ideen med digitalkameraer til amatørbrug.

Og så er Ixus jo forresten ren kult........
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
07. december 2003 - 20:57 #3
hmm... kult? der findes kun en kult ting i DK!

det andet kan du have ret i, men et spejlrefleks er nu rimeligt dyrt...

Men størrelsen er også en god ting jeg tror er afgørende
Avatar billede ellermann Nybegynder
16. december 2003 - 15:37 #4
Mon vi skulle lukke ehr med at du giver points?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
16. december 2003 - 17:58 #5
Hvad mener du med det?

Ja jeg skal nok give point...