Avatar billede rimfrozt Nybegynder
06. december 2003 - 22:55 Der er 13 kommentarer

Vores FTP server system virker pludselig ikke

Hejsa
En bekendt og jeg har oprettet et FTP serversystem på hver vores pc så vi kan hente filer fra hinanden.
Vi bruger:
Cesar FTP (server)
Cute FTP pro (til at hente med).
Alt virkede fint indtil begge vores maskiner pludselig en dag gav denne melding når man forsøgte at logge på den andens server:
STATUS : >      Connecting to ftp server 130.228.158.59:21 (ip = 130.228.158.59)... ERROR : >      Can't connect to remote server. Socket error = #10060.
Det skal lige siges at min pc har haft nogle pludselige nedbrud grundet en defekt strømforsyning hvilket er løst nu, men det hele startede først efter de nedbrud. Ved dog ikke om det har noget med det at gøre.
Jeg har i mellemtiden skiftet fra Cybercity til tele2 uden nogen form for ændring i vores problem.

Håber der kan svares og hjælpes. Der er 200 point på spil.
Avatar billede ridefisken Nybegynder
06. december 2003 - 22:58 #1
Måske er det et dumt spørgsmål, men er du sikker på, at du forbinder til den korrekte ip-adresse?
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
06. december 2003 - 22:59 #2
Ja. Som sagt virkede det hele og alt var sat rigtig op. Min ny ip som jeg fik efter at ha skiftet udbyder er også blevet indtastet, men stadig samme resultat?
Avatar billede kenp Novice
06. december 2003 - 23:01 #3
hvis det tilfældigvis er den ip du har skrevet i dit indlæg! så er der ikke kontakt til serveren og den svare ikke på nogle forspøgsler, jeg vil gætte på det er en forkert IP du har fået oplyst af din ven :) de skifter jo altså engang imellem.
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
06. december 2003 - 23:12 #4
men hvorfor melder hans pc så den samme fejl når han vil logge på hos mig?
Jeg tror ikke det er der hunden ligger begravet
Avatar billede tripwire Nybegynder
06. december 2003 - 23:14 #5
du har skiftet udbyder til tele2 og du kan ikke forbinde til hans ftp server, er det rigtigt forstået?
Avatar billede tripwire Nybegynder
06. december 2003 - 23:15 #6
Du burde tjekke om der var hul igennem til ftp porten... hvis du har skiftet udbyder, så er der sikkert lukket som standard
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
06. december 2003 - 23:18 #7
hvordan tjekker jeg det. Det underlige er jo at problemet opstod FØR jeg skiftede udbyder og vi havde IKKE pillet ved en dyt.
Avatar billede tripwire Nybegynder
06. december 2003 - 23:23 #8
www.grc.com har noget der hedder shields-up

den kan vise om der er hul igennem til din port 21
Avatar billede thecoder.dk Nybegynder
07. december 2003 - 13:19 #9
ja kunne jo være fordi du har fået ny router med port 21 blocket som default...
Avatar billede tripwire Nybegynder
07. december 2003 - 13:34 #10
Præcis det som jeg regner med =)
Avatar billede tripwire Nybegynder
08. december 2003 - 20:40 #11
sker der noget i sagen???
Avatar billede rimfrozt Nybegynder
08. december 2003 - 21:41 #12
Hey Tripwire. Jeg har fået meget ud af at se på det der shieldsup. Nu skal vi bare lige ha tjekket min vens pc. Det underlige er at det hele begyndte FØR jeg skiftede udbyder. Altså er mine porte blevet lukket pludselig uden varsel???. Nå men meget tyder på du smutter med mine point og hvis du er manden der render med dem så er det helt fortjent. Vi får se om et par dage.
Avatar billede tripwire Nybegynder
11. december 2003 - 09:41 #13
Så må jeg hellere lave et svar jo...