Avatar billede drinkit Praktikant
06. december 2003 - 22:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Funktion mail - smtp.mail.dk

Hej.
Min server kører win XP + apache..
Jeg har i php.ini skrevet SMTP = smtp.mail.dk
Og jeg har TDC bredbånd, og min mailsender giver ingen fejl når jeg prøver at sende, hvad kan der være galt.. Og ja, jeg har en ruter, og jeg har ikke ændret i hvordan den var fra starten af.. Hvad gør jeg ?
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:21 #1
Tdc har lukket for port 25, fordi de ikke vil have væltet deres servere, jeg havde samme problem indtil jeg fandt ud af at man skulle bruge en backup adresse, i ens dns indstillinger, så virkede min mail server 100%
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:23 #2
hov glemte jo adressen,, finder den lige, men kan også findes inde på deres side, hvis jeg ikke er hurtig nok :-)
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:28 #3
hmm ved ikke om jeg har misforstået noget,, det drejer sig jo ikke om en mail server hovsa, men her er hvad tdc skriver, ved så ikke om det kan bruges til noget desværrer :

TDC Bredbånd er velegnet til at have egne servere stående, hvis man vælger en fast IP-adresse.
For at forhindre misbrug af mailserveren, er tcp/25 (mailserver porten) blokeret i TDC' s router, og derfor skal man i DNS sætte en sekundær mailserver (backup-mx.post.tele.dk) ind, og dette gøres som følger:
mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk.
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 22:31 #4
shadow -> det handler ikke om at oprette en smtp server - men om at benytte tdc's egen smtp server... lige som dit eget mail-program gør ;)

jeg har selv haft det kørende - men er skiftet til Linux - så kan man ikke det trick mere ;)

Morten
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:32 #5
ehm, jeg kører kun linux :-)
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:33 #6
men jeg læste vist heller ikke spørgsmålet ordentligt hehe,, så jeg skrev også om det kunne bruges, det kunne det vist ikke lol
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 22:35 #7
PHP's mail() funktion kan i windows sættes til at benytte en ekstern smtp server - det kan man ikke i linux - der kan man kun agive sti til sendmail

Morten
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:36 #8
nå jaaaa, det er jo på den måde hehe,, tror snart det er min sengetid :-(
Avatar billede wl-shadow Nybegynder
06. december 2003 - 22:38 #9
dea_pg <-- kunne du hjælpe mig med dette : http://www.eksperten.dk/spm/436798
Avatar billede drinkit Praktikant
06. december 2003 - 22:39 #10
Jeg fik det til at virke, fejlen lå i at jeg havde skrevet at mailen skulle sendes fra min egen mail, og jeg havde testet på min hjemmeside med min egen mail, dvs. den skulle sende fra min mail, til min mail, det var fejlen, smtp.mail.dk er god nok.. Til alles info :)

Smid i bare et svar, hvis i vil dele points!
Avatar billede fangel Nybegynder
06. december 2003 - 22:39 #11
svaa'r

Morten