Avatar billede jwl Nybegynder
06. december 2003 - 19:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

flere IPer

hej, har noget tdc Pro@cces og for at få port 21,53,80 til at forwarde er jeg nød til at til dele mig selv 192.168.1.3, 192.168.1.4, 192.168.1.5.. hvordan gør jeg det i xp, i win98 ka jeg bare tilføje TCP/IP protekolder, men det har de åbenbart fjernet.. har kørt med et program NetSwitcher som godt kunne der, men de 30 dage er gået og vil nøde bruge CdKeys/cracks.. hvad gør jeg?
Avatar billede exsop Praktikant
06. december 2003 - 21:01 #1
Gå i regedit og tilføj ip adresserne
Avatar billede simonvalter Praktikant
06. december 2003 - 21:05 #2
du går bare i netværksindstillinger tcp/ip properties og under avanceret kan du tildele flere ip's
Avatar billede jwl Nybegynder
06. december 2003 - 23:08 #3
loadet>> vildt smart man ka det med at tilføje iper, ka man bare ik hvis den samtide skal få tildelt iper, og så nøtter det ik noget da routern er en tdc streamsjov som er lidt låst i øret

exsop>>
nu har jeg ledt en del, hvor presis er det hænde+
Avatar billede halifax Nybegynder
06. december 2003 - 23:40 #4
Er det dit netkort, du vil tildele flere IPér? Rolignu, hvis jeg spørger dumt!  :)    En vejledning til at gøre det i reeg.databasen er her
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php
Avatar billede halifax Nybegynder
06. december 2003 - 23:44 #5
I vejledningen står (gætter på,det er det som du efterlyser)

Én dynamisk samt flere faste IP-adresser (WinXP)
Hvis man i egenskaber for TCP/IP markerer, at IP-adressen skal hentes automatisk, forsvinder imidlertid muligheden for at tilføje faste IP-adresser. Det er derfor også her nødvendigt at udføre operationen direkte i registreringsdatabasen.

- og så følger vejledningen.
Avatar billede jwl Nybegynder
07. december 2003 - 02:39 #6
halifax>> tak tak tak, og igen tak tak.. ikke nok med det løste mit problem men har også siddet og læset mange andre ting igemen med netværk : ) damn mange ting jeg ik havet tænkt over..
Avatar billede halifax Nybegynder
07. december 2003 - 02:48 #7
Det er bare SÅ godt. Eksperten styrer.    :)
Takker for point.
Avatar billede jwl Nybegynder
07. december 2003 - 12:31 #8
hehe, er enom glad for den hjemmeside ja eksperten styre volsomt
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. december 2003 - 12:55 #9
må man spørge hvorfor du vælger at have 1 dynamisk og flere faste, ville det ikke være langt smartere at lave dem alle faste.
Speedstream routeren husker aligevel hvilken mac adresse der sidst havde hvilken ip når den tildeler dem via dhcp.

når du selv tildeler dem alle fast skal du bare huske at sætte gateway (192.168.1.1) og navneserverene ( står på det papir du fik fra tdc )
Avatar billede jwl Nybegynder
07. december 2003 - 15:59 #10
har smidt det papir væk, eller hæfte om du vil.. og ka ik huske det hele i hovet.. men ja det har jeg vist overset..
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. december 2003 - 17:50 #11
Primær DNS: 194.239.134.83
Sekundær DNS: 193.162.153.164

taget fra
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5097_0593