Avatar billede tco Nybegynder
06. december 2003 - 15:34 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Floppy sænker opstart

Hej,

Mit problem er svært at beskrive, så i må sige til hvis der er noget i ikke forstår.

Når jeg starter min computer, går alt fint. Jeg møder velkomstskærmen og logger mig ind. De første applikationer starter fint op, men min Norton Antivirus er disable indtil jeg kan hører min computer søger på floppy'en. Efterfølgende bliver min NAV fint enable og de resterende applikationer starter op ummidelbart efter.

Når jeg ser velkomstskærmen har jeg prøvet at vente med at logge ind. Efter ca. 20 sekunder kan jeg høre at der søges på Floppy'en den giver to lyde fra sig. Efterfølgende logger jeg ind og alle mine applikationer starter med det samme.

Nogle der ved hvorfor eller har ideer om hvorfor min computer er så længe om at søge på min floppy. Hvis den overhovedet skal det.

På forhånd tak.
Avatar billede arlet Juniormester
06. december 2003 - 15:36 #1
Kommer der en fejlmeddelse efter den har ledt efter noget på floppy drevet
Avatar billede tco Nybegynder
06. december 2003 - 15:37 #2
Nej, det eneste der sker med floppy'en er at jeg kan hører sådanne to brum brum.
Avatar billede ird Praktikant
06. december 2003 - 15:38 #3
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/booterr-i.htm

kik lidt her for der er alt om boot errors
Avatar billede tco Nybegynder
06. december 2003 - 15:40 #4
ird, kan du ikke præcisere det link noget mere?
Avatar billede ird Praktikant
06. december 2003 - 15:40 #5
Avatar billede tco Nybegynder
06. december 2003 - 15:44 #6
Det skal måske nævnes at mit floppy drev virker ganske udemærket efter opstart.
Avatar billede ird Praktikant
06. december 2003 - 15:46 #7
Hmm ved ikke om dette er relevant, men står din first boot device til A drevet i bios?

Bare et gæt
Avatar billede tco Nybegynder
06. december 2003 - 15:51 #8
Tror ikke det har noget med boot rækkefølgen at gøre. Da dette jo først sker når windows er startet op.
Jeg har lige prøvet at genstarte min computer og her lod jeg den stå ved login skærmen. Her kunne jeg se at min computer arbejdede, holdte en pause, arbejdede et stykke tid igen og efterfølgende søgte den kort på floppy'en. Jeg loggede ind og mine applikationer startede fint op.
Avatar billede tobias28 Praktikant
06. december 2003 - 16:01 #9
kan være en indstilling i Norton antivirus.......prøv at afinstallere det og geninstallere det.....hvis du altså ikke kan finde indstillingen i NAV. Det kan jo være den er sat til at tjekke floppy ved opstart....??"¤%
Avatar billede cp1 Nybegynder
06. december 2003 - 17:24 #10
kig om du har denne værdi regedit
1. Click Start | Run.

2. Type regedit.

3. Click OK.

4. Navigate to: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\WindowsCurrentVersion\Policies\Explorer

5. Double-click the NoDriveTypeAutoRun entry and change the Binary Value
to 95 00 00 00.

6. OK your changes and close Regedit.exe.
Avatar billede tco Nybegynder
06. december 2003 - 17:32 #11
cp1 -> Jeg kan vælge mellem at indtaste den som hexdecimal eller decimal, hvilken skal jeg vælge? Hvad gør dette egentlig?
tobias28 -> Kan ikke finde en sådan mulighed i opsætningen af NAV.
Avatar billede hcma Novice
06. december 2003 - 18:54 #12
Vejledning her:  http://www.hcma.dk/nav.htm
Avatar billede hcma Novice
06. december 2003 - 18:55 #13
det er et screenshot af mine indstillinger  i NAV2003
Altså højreklik på NAV-ikonet nede ved siden af uret og vælg Configure.....
Avatar billede tobias28 Praktikant
07. december 2003 - 00:17 #14
jeg ville nu bare reinstallere til at starte med...
Avatar billede tco Nybegynder
07. december 2003 - 01:20 #15
catbody -> Så vidt jeg kan se er det under nedlukningen af computeren.

tobias28 -> Det ville kalrt være nemmest for mig hvis jeg kan undgå en reinstallation.
Avatar billede tobias28 Praktikant
07. december 2003 - 09:13 #16
tco -> kan du da ikke finde cd'en? En reinstallation tager 5 min...
Avatar billede hcma Novice
07. december 2003 - 12:18 #17
tco >>>  hvis du kører med NAV2002  er der så vidt jeg husker en indstilling samme sted, hvor der er mulighed for scanning af floppy både ved nedlukning og start af pc.
men jeg fjerner lige den uploadede vejledning igen.
Avatar billede tco Nybegynder
07. december 2003 - 23:06 #18
catbody -> Den indstilling du omtaler, kan jeg ikke finde i NAV2004.

Der kan ikke være anmdre årsager end min NAV til denne floppy scan i starten. Jeg tænker her på at hvis jeg venter med at logge ind kommer dette scan på floppyen mens jeg er ved loging skærmen, på dette tidspunkt er NAV vel ikke startet endnu?

Nogle andre ideer?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
07. december 2003 - 23:13 #19
Jeg kunne forestille mig at du har dette problem fordi en af de programmer der startes under windows-opstart har en gammel reference liggende til en fil der har ligget på diskette. Prøv f.eks

Start -> Kør -> msconfig -> start

og herunder fjerne en efter en de flueben der er markeret - på den måde kan du måske udelukke/finde det program der under opstart leder efter en fil på a-drevet.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
07. december 2003 - 23:16 #20
Det lyder selvfølgelig oplagt at det har med NAV der laver problemet - men det ka ligeså godt være det program der loades før.
Avatar billede tco Nybegynder
08. december 2003 - 20:36 #21
Godt man har jer. Jeg har nu fundet ud af, at det er min NAV2004 der laver denne floppy scan. Jeg prøvede at slå fra, at den skulle starte op under opstarten. Det  resulterede i at der ikke kom nogen søgningen på floppy'en.
Da jeg efter opstart aktiverede min NAV2004, lavede den en floppy scan, og startede op.
Jeg kan dog stadig ikke finde en ud af hvorfor den laver denne scan. Jeg har heller ikke fundet en indstilling som skulle gøre dette.

tibias28 -> Tror du en reinstallation vil klare det?

Findes der mon en anden kategori her på eksperten hvor der findes folk som har mere viden om netop dette?
Hvis alle deltagende indtil videre smider et svar, så vil jeg tildele jer alle lidt points.
Avatar billede tobias28 Praktikant
08. december 2003 - 20:40 #22
tjaa...jeg synes helt klart det er værd at prøve, da min egen NAV ikke gør det fra en nyinstallation....tager jo blot 5 min :-)

Ved ikke lige hvilken katagori du ellers kunne bruge med måske i Hardware --> et eller andet.....selvom den nok er på grænsen.....men der plejer at sidde flere folk i de katagorier.....se om du kan finde et sted der passer!
Avatar billede hcma Novice
09. december 2003 - 00:12 #23
tco>>>  som tobias28 skriver, vil det nok være værd at prøve med en un-install -> genstart -> re-install af NAV.
Ingen points til mig.  jeg har rigeligt.
Avatar billede jaze Nybegynder
09. december 2003 - 00:15 #24
Du har vel ikke en USB flash disk siddende i?

Der har jeg nemlig mange eksempler på at PC,en bliver sløv til boot, sammen med NAV
Avatar billede tco Nybegynder
09. december 2003 - 20:48 #25
jaze -> Ahh, tror vi er inde på noget nu. Faktisk har jeg købt en USB flash disk for ikke mere end 14 dage siden, og problemet er først opstået her for nyligt, så det kan da være noget med den?
Den sidder dog ikke i under opstart, men kan det skyldes noget med den alligevel?
Jeg har ikke mulighed for at stikke bag i computeren, da den er blevet stjålet igår :/
Avatar billede tco Nybegynder
11. december 2003 - 19:59 #26
Jeg har lige lavet en afinstallation af NAV2004, efterfulgt af en installation af nævnte. Desværre uden held.
Nogle ideer?
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. december 2003 - 20:31 #27
unplug floppy drevet...!! Bruger du det?
Avatar billede tco Nybegynder
11. december 2003 - 20:53 #28
Det er en bærbar computer.
Avatar billede tco Nybegynder
14. december 2003 - 16:48 #29
Desværre fik ingen af nævnte ideer løst mit problem. Jeg vil tildele points til dem der har lagt et svar.

Hvis nogen skulle komme på hvad der kan være skyld i dette bedes de smide en kommentar her, så vil jeg efterfølgende oprette et spørgsmål med lidt points.
Avatar billede tobias28 Praktikant
14. december 2003 - 17:01 #30
hvad står der i alle programmer --> start ??? hvilke programmer er sat til at starte?