Avatar billede cm-spiller Nybegynder
06. december 2003 - 14:33 Der er 9 kommentarer

Hvorfor er netkortet infrarødt?

Jeg har oprettet et netværk på tværs at 2 computere med Windows XP. Jeg vil nu gerne have den sidste computer i husstanden med, som bruger windows 98. Jeg har lavet en diskette dertil, og dertil er jeg da også med. Men nu hvor jeg skal til at installere netværket, siger den, at den ikke kan finde netværkshardwaren. Jeg tjekker derfor hvad der er galt, og den siger at mit netkort er infrarødt!! Jeg har prøvet at geninstallere netkortet, og har prøvet at fravælge infrarød, men intet hjælper!! Hvad er der galt?, og hvad kan jeg gøre??
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
06. december 2003 - 14:50 #1
Hvad er det for et netkort?
Avatar billede guanche Nybegynder
06. december 2003 - 14:53 #2
hvilken bærbar er det siden der er ir på den
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
06. december 2003 - 15:07 #3
Jeg ved ikke hvad for et netkort det er, kun at det sidder i en sort port. Det sidder ikke i en bærbar, det sidder i en ældgammel computer (eneste lighed med en bærbar er, at de begge ligger ned :-))
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
06. december 2003 - 15:11 #4
Er du 100% sikker på at der er netkort med RJ45 stik i (det, der ligner et stort telefon stik)??
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
06. december 2003 - 16:22 #5
Men der er ikke noget stik i!
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
06. december 2003 - 16:25 #6
Hvor er der ikke noget stik??? Er du 100% sikker på at der er netkort i??

Er der et rundt (BNC) stik?
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
06. december 2003 - 16:47 #7
På selve netkortet. Der er kun der hvor netværksstikket skal i, og det er jo ikke rundt men fladt!
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
06. december 2003 - 17:02 #8
Du må undskylde, men jeg kan ikke helt følge.
Du har et netkort i pc'en, PIC/ ISA/ onboard?
På det kort skriver du først at der ikke er noget stik og så skriver du at der er et fladt stik?
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
06. december 2003 - 17:24 #9
Ja, undskyld, men jeg troede det var en selvfølge, at der var det flade stik/indgang, beregnet til netværks-stikket! Men det er et der skal i den sorte port, så det er ikke PCI. Jeg ved ikke så meget om selve hardwaren, udover at det er et netkort der skal i den sorte port.