Avatar billede macp Nybegynder
16. september 1999 - 12:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

En alvorlig undtagelse ...

Under opstart får jeg at vide, at
"der er sket en alvorlig undtagelse 0D i 24X:0000FFFF.  ... bla bla bla genstart maskinen ... "

Så genstarter man og det er selvfølgelig i fejlsikret tilstand. Og det går fint. Og så genstarter man igne, og får at vide, at
"der er sket en alvorlig undtagelse 0D i 24X:0000FFFF.  ... bla bla bla genstart maskinen ... "

Så genstarter man og det er selvfølgelig i fejlsikret tilstand. Og det går fint. Og så genstarter man igne, og får at vide, at
"der er sket en alvorlig undtagelse 0D i 24X:0000FFFF.  ... bla bla bla genstart maskinen ... "

Så genstarter man og det er selvfølgelig i fejlsikret tilstand. Og det går fint. Og så genstarter man igne, og får at vide, at
"der er sket en alvorlig undtagelse 0D i 24X:0000FFFF.  ... bla bla bla genstart maskinen ... "

Så genstarter man og det er selvfølgelig i fejlsikret tilstand. Og det går fint. Og så genstarter man igne, og får at vide, at
"der er sket en alvorlig undtagelse 0D i 24X:0000FFFF.  ... bla bla bla genstart maskinen ... "

Så genstarter man og det er selvfølgelig i fejlsikret tilstand. Og det går fint. Og så genstarter man igne, og får at vide, at
"der er sket en alvorlig undtagelse 0D i 24X:0000FFFF.  ... bla bla bla genstart maskinen ... "

Så genstarter man og det er selvfølgelig i fejlsikret tilstand. Og det går fint. Og så genstarter man igne, og får at vide, at ...

Og så videre.

Heldigvis sker det ikke hver gang. Det er hændt, at maskinen starter perfekt. Og når først den er "oppe", er der ingen problemer ... den fryser ikke og opfører sig heller ikke specielt opsigtsvækkende på andre måder.

Pentium III, 450 MHz, 256 MB RAM, 2 x 8 GB IBM harddiske, SoundBlaster 64PCI, Voodoo3 3000

SUK
Avatar billede michaelras Nybegynder
16. september 1999 - 12:43 #1
Et godt tip:

Format C:

geninstaller Winblows

eller hvad med Linux...

Michael

Avatar billede snowball Novice
16. september 1999 - 13:01 #2
Var der nogen der sagde fedtspiller ???

Jeg ville lægge Windoze ind igen. Evt. oven i den gamle i første omgang. Det kunne jo være det løste problemet, men ellers så væk med det hele og ind med det forfra.

Snowball

BTW, det samme spørgsmål må kun stilles én (1) gang !!!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
16. september 1999 - 14:52 #3
Du kunne også slette windows/system og ....... resten koster !!!!
Avatar billede yggdrasil Nybegynder
16. september 1999 - 22:58 #4
Prøv evt. at kigge her:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q162/3/90.asp

eller i en af de andre artikler
Avatar billede macp Nybegynder
17. september 1999 - 12:38 #5
Hej allesammen ... og undskyld. I går kunne jeg overhovedet ikke komme til at kommentere/svare. Systemet ville ikke reagere.
1) Vedr. samme spørgsmål 2 steder. Ja, det er gået op for mig. For sent, desværre. Men jeg vidste ikke, hvor jeg skulle stille spørgsmålet. Derfor.
Beklager, at virakken omkring samme spørgsmål 2 steder helt overskyggede det, som det egentlig handlede om.
2) Points: Jeg satte kryds i "andet" og skrev 1 mille. Det har siden vist sig at være = 0. Beklager. Hvis det betyder meget for jer, vil jeg meget gerne stille spørgsmålet "hvad koster et 10 kroners skrabelod" til 100 p ... for at balancere tingene ud. Ingen skal jo snydes.
3) Vedr. problemet: har formatteret og geninstalleret. Har siden geninstalleret igen. Det knalder simpelthen bare ikke. Jeg tænker, at det måske er en hardwarefejl på den ene disk? Eller en driver ting? Jeg er windows-analfabet. SUK. Men den der skide kode: 0D ved 24X:0000FFFF må da vel for fanden betyde et eller andet?
4) Pardon my french
5) Pals igen?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
17. september 1999 - 13:16 #6
Hej Macp,

Du skriver:
-----------------------------------
Så genstarter man og det er selvfølgelig i fejlsikret tilstand. Og det går fint. Og så genstarter man igne, og får at vide, at
"der er sket en alvorlig undtagelse 0D i 24X:0000FFFF.  ... bla bla bla genstart maskinen ... "
----------------------------------

Betyder det at maskinen kører fint i fejlsikret tilstand?

1) forsøg at sætte windows op til at køre uden swap fil(dvs. min. swap fil 0mb og max swap fil 0mb)

2)kør scandisk komplet med fejlkorrektion.

3) Prøv at sætte et nyt ram sæt i maskinen.

4) undersøg om alle indstikskort sidder fast, og er placeret lige i soklen.
(Evt. tag alle indstikskort ud og sæt dem i påny)
Avatar billede macp Nybegynder
17. september 1999 - 13:25 #7
Kære aaa_2500

Ja, den kører fint i fejlsikret tilstand.

ad 1) Det vd jeg ikke hvad er ... eller hvordan man gør.
2) har gjort mange mange gange. Og så Norton Utilities WidowsDoctor, SystemDoctor og DiskDoctor. Der er aldrig fejl. En sjæden gang i mellem finder ScanDisk nogle "klynger", som kan konverteres til filer, hvis man har lyst.
3) Har 2 x 128 MB ... har taget den ene klods ud og prøvet. Og den anden klods ud og prøvet. Og byttet om på dem.
4) Har forsøgt. Og byttet om på rækkefølgen. Jeg vil mene, at de sidder rigtig godt fast i soklerne.

Men hvad ved jeg .. den driller jo stadig, og et eller andet er der jo galt.