Avatar billede easy-com Nybegynder
06. december 2003 - 01:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lidt af et Net problem

Det er  nok en lille hoved bryder den her.
Jeg sidder her med et ellers ret godt fungerende netværk, med 5 Pc'er, hvoraf de 3 kører 100 Mbit(på en Dlink router). og de 2 andre 10 Mbit(over en Switch), nu kommer det underlige, der sættes en maskine mere op, med et 10/100 Kort, som bliver sat tilsluttet Routeren, som Også er 10/100 Kompatibel, denne nye maskine VIL bare ikke være med i de 100 Mbit, uanset hvad vi gør, Så vi prøver at sætte den til 10 Mbit Switchen, og VOILA, så kører den på nettet, hmm, det var underligt, vi skifter netkortet ud med et nyt, og den kører selvfølgelig også på 10'eren, vi tilslutter den så de 100 Mbit, og så er hullet væk, kan ikke få fat i maskinen, eller andet. Nu skifter vi Bundkortet ud på maskine 6, da den trængte til lidt mere liv, og onboard netkort ;). så på 100'eren røg den, men igen, der ville den ikke kører, ned på 10'eren og der var heller ikke hul, så smed vi et netkort i den, og satte den til 10'eren, Intet skete der, for sjov satte vi den nu til 100'eren, Og så kunne den sørme modtage pakker, men ikke sende, og den viste forbindelse, men virke gør det ikke... jeg er lost, hva grunden kan være..
vi har prøvet at
skifte porte
Kabler
pci slots
router
switche
enable og disable XP's interne firewall
+ en massse andet...
Ps : alle maskinerne kører Xp, på nær en som kører 98 Se, og problem frit netværk..

Har du løsningen er der 100 Point. Kan jo være det er noget banalt jeg ikke har tænkt på

Routeren = D-Link 614
Switch = Lenco ?? 10 Mbit
Netkort 1 ADMtek AN983 (Vil kun 10 Mbit)
Realtek 89xx
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
06. december 2003 - 03:58 #1
mit bedste bud er en fejl i router :(
Men igen som i selv siger - så kunne det jo også være en lille banalt ting som jeg heller ikke tænker over :)

Men hvis i har prøvet at skifte routeren ud med en anden og det stadig er galt - så ville jeg sende bud efter en Poltergiest-udryder :D

Håber i finder fejlen :D
God Jul
EsbWeb
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
06. december 2003 - 15:32 #2
jeg syns der er flere ting at tjekke
1) hvad sker der hvis I forbinder den sjove maskine med et krydset kabel til hhv en maskine med 100mbit kort og en med 10 mbit - kan den være med til begge dele
2) sidder der et soundblaster 128PCI lydkort i poltergeistmaskinen
3) så vidt jeg kan se har i kun den 10/100 switch der sidder i routeren - altså skal i tjekke med alle maskiner i samme 10/100 switch - ud og låne i byen
vi glæder os til at høre mere
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
19. december 2003 - 16:24 #3
Fejl i routeren, port def. har jeg set mange af, siden Dlink kom på market med Routere. Så ned og brok dig til den sælger der har solgt dig skidet og bed om en Cisco til samme pris :-P