Avatar billede prof2 Nybegynder
15. januar 2001 - 11:16 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hyperlinks i foretrukne ??

hvordan pokker fjerne man, sådan at mappen hyperlinks hele tiden kommer fra i min foretrukne ??
Avatar billede prof2 Nybegynder
15. januar 2001 - 11:16 #1
Øhh... Så den IKKE kommer frem...
Avatar billede handmade Nybegynder
15. januar 2001 - 11:36 #2
Foretrukne-arranger foretrukne-slet hyperlinks
Avatar billede jkarstensen Nybegynder
15. januar 2001 - 22:31 #3
Ved det ikke rigtigt med et godt bud er en tur omkring registreringdatabasen. Prøv og lav en søgning og se hvad det giver.
Hvis du ikke kan slette den kan du altid ligge den ned i bunden af dine foretrukne, det har jeg gjort
Avatar billede handmade Nybegynder
15. januar 2001 - 22:38 #4
Hvorfor skulle man ikke kunne slette den som beskrevet?
Avatar billede jkarstensen Nybegynder
15. januar 2001 - 22:54 #5
Det kan man også. Problemet er bare at mappen bliver gendannet, når du genstarter computeren.
Hvorfor det er sådan ved jeg ikke og der er sikkert heller ikke en logisk forklaring på det.
Avatar billede handmade Nybegynder
15. januar 2001 - 22:59 #6
Hmm, jeg kiggede også på indstillinger, avanceret og microsoft support. De påstår at man bare skal slette denne kategori, men hvis det ikke virker, har du nok ret i noget registreringsdatabaseeditering (dagens længste ord?!!)
Avatar billede bjoeg Nybegynder
17. januar 2001 - 10:21 #7
Der er nok en årsag til du ikke kan slette den. Dette skyldes at mappen bruges af IE, til at holde styr på de hyperlinks man kan have som knapper i sin IE toolbar.

Under My Computer\\HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Toolbar

Her kunne jeg formode man skal deaktivere discussion button med et No. Og så skulle der måske være mulighed for at definitivt slette mappen. Men jeg anbefaler det ikke.
Avatar billede ttw Nybegynder
17. januar 2001 - 15:12 #8
Nedenstående er hugget fra
http://www.windows-help.net/windows95/ie40-36.shtml
og skulle i det mindste virker med IE ver. 4+

To remove the new Favorites Menu from your Start menu:

....Start the Registry Editor
Go to HKEY_CURRENT_USER \\ Software \\ Microsoft \\ Windows \\ CurrentVersion \\ Policies \\ Explorer
Right-click an open area in the right pane and select New > DWORD Value
Name it NoFavoritesMenu
Double-click this entry and add the value 1
Exit Regedit and restart Windows.....
Avatar billede bjoeg Nybegynder
17. januar 2001 - 15:32 #9
ttw: Det var ikke Foretrukne der skulle fjernes fra startmenuen. Men mappen Hyperlinks i mappen/menuen Foretrukne.
Avatar billede ttw Nybegynder
18. januar 2001 - 10:17 #10
Hmm - så er her en quick & dirty: Luk IE, åben en DOS-prompt og...>
cd \\windows\\foretrukne
attrib HYPERL~1 -s -h -r
attrib HYPERL~1 +s +h
exit
<