Avatar billede stuffe Nybegynder
05. december 2003 - 19:44 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Forskellige drev på IDE

Hejsa!

Som jeg har det nu, så har jeg to ATA133 diske på min primær IDE-kontroller og 2 disk-drev på den sekundære, men hvad vil der ske hvis jeg sætter det op følgende:

Primær master: Harddsik ATA133
Primær slave:  CD-R
Sekundær master: Harddisk ATA133
Sekundær slave: Harddisk ATA133

Vil den komme til at køre langsommere da CD-drevet ikke køre lige så hurtigt?
Avatar billede peet-49 Novice
05. december 2003 - 19:48 #1
Da det ikke er en HD, vil det ikke sætte hastigheden ned.
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
06. december 2003 - 00:13 #2
Det vilvære en rigtig god måde at gøre det på...
Hvis du så også gerne vil have lidt mere ud af det så skal du tage at ligge swap filen over, på en af de to harddiske der ligger på det sekundære ide kabel... Det gør også at det vil komme til at køre lidt hurtigere... Også noget jeg selv benytter mig af...
Avatar billede tumben Novice
06. december 2003 - 00:24 #3
..undskyld jeg blander mig..men er I sikre på at det er rigtigt ..mht til at  det ikke er en harddisk der sidder på primær..så vil det ikke gå langsommere...er der et sted hvor man kan se noget "officielt" om det ????
Avatar billede little_kim86 Nybegynder
06. december 2003 - 00:29 #4
Ja jeg er 100% sikker på at det er rigtig... Hvis du ser på at du bruger nogle gange 2 harddiske på engang, og de så sidder på samme ide kabel så vil de sløve hinanden...
Det sker ikke da det ikke er så tit du bruger cd-rom drevet...
Så det vil altid være bedste med kun 1 harddisk på det primær ide kabel...
Avatar billede peet-49 Novice
06. december 2003 - 09:12 #5
Det eneste der sløver en HD, er en langsommere HD på samme kabel.
Avatar billede tumben Novice
06. december 2003 - 10:02 #6
ok...jeg har bare altid troet at det også gjalt CDdrev....derfor har jg altid tilstræbt at C sad alene på controlleren
Avatar billede peet-49 Novice
12. december 2003 - 19:25 #7
Takker.