Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
05. december 2003 - 17:32 Der er 4 kommentarer

Netværk mellem 2000 pro og Xp pro, Hvordan?!

Hvordan skaber man et netværksforbindelse mellem Xp pro og 2000 pro. Vi deler allerede en dsl-forbindelse via en switch. jeg har forsøgt at oprette et "hjemme- eller mindre kontornetværk" via Xp, men win 2000 pro vil ikke være med til at installere netværket. Når man forsøger at installere netværket med den diskette man har lavet med Xp, oplyser win 2000 at det valgte program kun virker sammen med 98 98 2ed, millinium. ikke 2000.
Hvad gør man så?
Avatar billede nmh Nybegynder
05. december 2003 - 18:26 #1
Kører du uden router?
Hvis det er tilfældet skyldes det nok, at du kun har TCP-IP protokollen installeret.
Når du skal have de to maskiner til at "se" hinanden er det ikke let, ad du også ser ud i "det store net".
Derfor installer IPX eller netbeui-protokollen.
Avatar billede nmh Nybegynder
05. december 2003 - 18:30 #2
Hvis du har en router, skulle der ikke være nogen problemer med dit lokalnet.
Sørg for at have en brugerkonto med samme navn og adgangskode på begge computere. Lad dem være medlem af samme arbejdsgruppe, og log på som denne bruger.

Byd et katalog ud, sørg for der f.eks. er læseadgang for alle.
Prøv at søge efter en computer under netværk.
Du kan enten skrive den anden computers navn eller dens IP-adresse.
Avatar billede pingopablo Nybegynder
05. december 2003 - 22:22 #3
Hvis i deler en dsl forbindelse med en switch er i på samme netværk. Er det deling af filer / printere i vil have ?

Kontrolpanel - Netværk, hørjreklik på "Local Area Connection" og vælg Properties.
Vælg Properties for TCP/IP.
Computerne skal have forskellig IP adresse f.eks. 192.168.0.1 og 192.168.0.2
De skal være på samme subnet f.eks. 255.255.255.0, Gateway behøves du ikke at skrive noget i.
Husk at aktivere "Fil og Printerdeling" hvis i skal kunne se hinanden på netværket, dele filer mm..
Højre klik på "Denne Computer" vælg Properties og Fanebladet: "Computer Name" og tryk på Knappen: "Change" Her skriver du navnet på arbejdsgruppen.
De skal være medlem af samme arbejsgruppe, f.eks "Workgoup"
Avatar billede hummer_kongen Nybegynder
17. april 2004 - 16:39 #4
lukker