Avatar billede redfusion Nybegynder
05. december 2003 - 15:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar?

Goddag alle, jeg skal til at købe en bærbar men jeg ville gerne høre nogles ærfaring... jeg har kigget på Dell og Asus bærbare og begge virker udemærket men er der nogen der har noget godt eller dårligt at sige om dem?

Mine krav til min notebook:
Må koste ca. 11.000 kr.
Helst 512MB ram
WLAN

Hvis nogen har et forslag om hvilken bærbar jeg skal vælge så må de meget gerne komme med det... også selvom det ikke er dell eller asus!
Avatar billede ird Praktikant
05. december 2003 - 15:14 #1
Køb helst en bærbar med seperat ram til grafikkort, for uanset hvor meget ram du putter i maskinen, vil ydelsen aldrig være optimal.

Processoren skal endvidere hellere ikke være af typen Celeron eller AMD, de "æder" meget strøm. P4 eller P3 er et godt køb.

Læg også mærke til hvor lange bateriet holder, gå helst minimum efter batterier der kan vare i 4-5 timer. Batteriet skal også helst være af mærket Lition.

Når du køber en bærbar, er det oftest en fordel, hvis du mærker og hører hvordan bærbaren fungerer. Typisk er det "støjen" fra blæseren, som folk især lægger mærke til og hader, så den må ikke være for høj.

Jeg kan kun anbefalde mærkerne Dell, Asus og IBM, hvis prisklasser ligger mellem 10.000-25-000

De nye M2400N og S1300N serier er blevet endnu mere attraktive. Fx. får man for 13495,- inkl. moms en lækker ny Asus M2400N, med 512MB DDR RAM, 40GB harddisk og DVD-CDRW combodrev samt lav vægt på kun ca. 2,2 kg. De er baseret på den nye Intel Centrino teknologi, der sørger for lang batterilevetid (4-5 timer) og trådløst netværk. En Intel Centrino 1300 MHz CPU svarer ca. til en Pentium 4 2000 MHz i ydelse.

Skal du bruge en desktop-afløser, er der lige kommet en ny specialudgave af L3800 serien. Den understøtter ikke portbar (portreplikator), men er til gengæld utrolig billig.
Kun 13995,- inkl. moms for en workstation maskine med Mobile Pentium 4 2200 MHz, 512MB RAM, 60 GB harddisk og 15" SXGA TFT skærm (1400x1050 i opløsning)
Se konfigurationer og priser her på L3800
Se konfigurationer og priser her på M2400N

Desuden er der special kampagne på M2400E - P4-1800 Mobile, 384MB RAM og DVD-CDRW drev. 11495,- inkl. moms.

En bærbar med centrino processor er at foretrække efter min mening!

    Centrino:

Fordele ved centrino!

- Ydere mere
- Nyere teknologi (pladsbesparende)
- Lavere varmeudvikling
- Trådløs teknologi integreret
- Lavere batteriforbrug
Avatar billede ird Praktikant
05. december 2003 - 15:15 #2
jeg er ved at skrive en køberguide til folk der ikke ved så meget om dette, og den bliver snart offenliggjort
Avatar billede ird Praktikant
05. december 2003 - 15:19 #5
Avatar billede vistodk Nybegynder
05. december 2003 - 15:28 #6
Pentium4-M 1,8ghz. 256mb ram 20gb HDD DVD 56k 10/100 Wireless ready Windows XP Pro
Det er ikke den hurtigste, men det er en IBM :-)

pris: KR. 8500 + moms hos os
Avatar billede vistodk Nybegynder
05. december 2003 - 15:29 #7
og bruger du 585 kr ekstra har du totalt 512+256 mb :-)
Avatar billede ird Praktikant
05. december 2003 - 15:32 #8
256 RAM er efter min mening alt for lidt i dag! og 20GB kommer man ikke langt med :-))

visto.dk den du snakker om hvordan er de andre spec. på den maskine??
Avatar billede nse Nybegynder
05. december 2003 - 15:45 #9
Jeg har haft en Dell og har en IBM subnotebook nu, og jeg kan klart anbefale begge mærker. Dell er billige og ydelsen er i top. IBM er dyrere, men du får også en anderledes god kvalitet i forhold til andre mærker..
Avatar billede ird Praktikant
05. december 2003 - 15:47 #10
Dell er kanon, og deres nye centrino sparker numse :-)
Avatar billede redfusion Nybegynder
05. december 2003 - 16:59 #11
mange tak for det gode respond, det er taget til overvejelse... :P
Avatar billede ird Praktikant
05. december 2003 - 17:29 #12
Skulle det være en anden gang :))