Under Default SMTP Virtual Server og Proporties var der under fanen Access og Connections var der blevet ændret fra All... til Only...
Vi har nu igen valgt All...
MEN Under Default SMTP Virtual Server og Queues er der oprettet en hel del Queues. Kan man gøre noget for at undgå, at disse køer opstår? Kan det være nogen der udefra forsøges at anvende vores servers SMTP-funktion ? Vores forbindelse er IKKE en open Relay, det er slået fra, men hvorfor opstår disse køer ?
Ja, men vi har en mistanke om, at det muligvis kan være udefra kommende personer, som måske forsøger at benytte vores smtp-server til at sende spam-mails. Vi har kun port 25 og 80 åben, både på routeren og vores firewall.
Ingen brugere er i øjeblikket logget på, men alligevel kommer der nye køer.
MX-recorden peger korrekt, og vi kan godt modtage e-mails igen.
Serveren er blevet tjekket af to uafhængige leverandører og den står ikke åben for relaying. Men der opstår mange køer på serveren. Og det er det der undrer os. Vi har scannet serveren for virus mv. med både Panda og Norton.
Så er køen sikkert tømt, og forsvinder igen. Hvis der er mail i kø, og man vælger enumerate, vil de optræde i højre side af Exchange System Manager, hvor man så kan se lidt oplysninger om dem, bla. afsender, modtager, og grunden til de ikke er sendt endnu. Men nogle køer forbliver der længe, idet en spammers adresse typisk ikke eksisterer.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.