Avatar billede cover.man Nybegynder
05. december 2003 - 13:56 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Er der andre på det trådløse

Hej jeg har læst og prøvet nogle af de "sniffer"programer men de virker ikke hos mig.

HAr trådløst netværk vil gerne se om andre logger på og hvad de laver!! da min overbo har fået lov til at bruge det vil jeg gerne holde øje med hvad han sidder og laver da det er arbejdet der betaler ADSL'en.

Tak på forhånd

Christian
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 14:06 #1
hhm....  håber ikke han også bruger eksperten - så bliver der måske nabo-krig ?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
05. december 2003 - 14:06 #2
du kan sætte en gateway på som står og logger hvad han laver, men du skal nok informere ham om det da jeg ellers mener det er ulovligt
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 14:08 #3
Hvis det er for at holde andre ude - så bør nok snarere sørge for at der skal logges på netværket - fremfor at det er åbent for alle ...
Avatar billede cover.man Nybegynder
05. december 2003 - 14:16 #4
Den står ikke åben der er en HEX kryptering på så allle kan ikke logge på

Hvordan sætter jeg en gateway på..... Lyder som noget der kan bruges

Og ja jeg har informeret min nabo om at det er mig der styrer netværket
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 14:18 #5
styrer er ikke det samme som overvåge  ;-|
Avatar billede cover.man Nybegynder
05. december 2003 - 14:20 #6
Nej Nej men han ved jeg vil overvåge også på grund af mange andre ting ........
Avatar billede cover.man Nybegynder
05. december 2003 - 14:21 #7
Men gider du fortælle mig hvordan jeg gør
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 14:23 #8
jeg har slet ikke arbejdet nok med det til at kunne hjælpe - desværre
Avatar billede cover.man Nybegynder
05. december 2003 - 14:24 #9
ok men hvad med dig dex_dexter
kan du så ikke hjælpe mig
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 14:33 #10
Avatar billede cover.man Nybegynder
05. december 2003 - 14:39 #11
nice tak men der er så mange programer hvad skal jeg tage
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 14:44 #12
vil sige de sidste 2 indlæg er værd at undersøge...
Avatar billede cover.man Nybegynder
05. december 2003 - 14:48 #13
ja jeg skal måske lige sige at det er en router der har switshog trådløst forbundet jeg kører med kabel! Men jeg må vel kunne se hvad routeren laver og hvad der sker på den?
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 14:54 #14
jeg må melde pas på det videre (ved ikke nok om det)
Avatar billede cover.man Nybegynder
05. december 2003 - 14:59 #15
tak for hjælpen

kan jeg give dig nogle point og stadig holde spørgsmålet åbent

Det vil jeg nemlig gerne
Avatar billede espersen Novice
05. december 2003 - 15:04 #16
du kan flere ting

1. Afvente om der evt. kommer en der kan give det der mangler af svar (og på det tidspunkt give mig x-point og ham/de andre resten)

2. Hvis nu der ikke kommer yderligere svar kan du lukke dette spm. ved at lægge et svar selv. Du skal så acceptere dit eget svar + evt. mit

1+2 Du kan fordele pointene "skævt" fx. 40/20 ved at benytte "Avanceret"
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
05. december 2003 - 15:38 #17
du kan tage nogle af de gratis linux dist der findes, mange af dem har en færdig bygget firewall du kan sætte op til at logge alt hvad der sker på nettet, ellers kan du bruge en windows maskine.
du sætter maskinen der er gateway mellem accesspointet og din adsl linje, med et netkort på det ene netværk, og et på det andet(dit netværk, og internettet).
Avatar billede cover.man Nybegynder
05. december 2003 - 15:56 #18
Jeg fortår ikke rigtig skal jeg ud og indvistere i noget nyt

Kører med win XP Pro