Avatar billede karbylon Nybegynder
05. december 2003 - 09:37 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

dvd cdrom drev

Nu bliver det snart smit ud af vinduet.
Jeg har lige købt en ny pc med winxp
der er 2 dvd-cdrom drev i dyret. men når jeg vil afspille en dvd film og så virker det ikke
indsæt en disk kommer den bare og siger
det ene drev er NEC CD-rom driver:282 DVD/cd-rom drev
det andet er en CREATIV CD_RW RW8438E DVD/cd-rom drev
Jeg har installeret PowerDVD, - Intervideo WinDVD, Easy DVD player, DivX player og DVD region-free
ingen af disse kan vise dvd film
der er ikke noget galt med dvd video film for jeg har prøvet dem på min anden computer og der virker de. Denne computer har dog styrsystem Win-Me
Avatar billede jones_net Nybegynder
05. december 2003 - 09:39 #1
måske har du installeret en forkert driver... Se om du ikke kan afinstallere i controlpanel - system - hardware, og så installer med de CD'er, som fulgte med drevene/PC'en

Står der DVD på selve drevet? Hvis der ikke gør, så har du fået forkerte drev...

/J
Avatar billede karbylon Nybegynder
05. december 2003 - 10:03 #2
under Egenskaber for cd-drev
står der som jeg har beskrevet
marker jeg Nec cd-rom Driver:828
og likker på egenskaber
står der
Enhedstype DVD/cd-rom drev
Avatar billede karbylon Nybegynder
05. december 2003 - 10:04 #3
hov klikker
Avatar billede jones_net Nybegynder
05. december 2003 - 10:30 #4
Jeg ville prøvet at geninstallere driveren til drevene, efter at have kontroilleret på drevet, at det er et DVD drev, og ikke kun et CD drev... Det kan jo være, at forhandleren har puttet et forkert drev i ved et uheld...

Ellers kan jeg ikke lige komme på hvad, der skulle være galt

/J
Avatar billede karbylon Nybegynder
05. december 2003 - 11:57 #5
hvordan kan jeg kontroler om det er et dvd drev i maskinen
Avatar billede darkside Nybegynder
05. december 2003 - 11:58 #6
Mon ikke de drev du har i maskinen er 1 CD Rom Drev og et CDRom/Brænder drev ?

Sikker på der er DVD Drev i din maskine ?
Avatar billede karbylon Nybegynder
05. december 2003 - 12:56 #7
nej det er jeg slet ikke sikker på
men jeg har købt dyret med dvd brænder og dvd afspiller
hvordan kan jeg så se om jeg har fået det jeg har betalt for
jeg har fjernet cd-rom drevet under egenskaber, derefter startede maskine osv.
jeg er sku trat af det her
jeg har købt maskin gennem den blå avis så derfor er det en ny brugt computer
pentium 4
hjelp hvad gør jeg nu
Avatar billede jones_net Nybegynder
05. december 2003 - 13:49 #8
Kig på selve fronten af drevet (det der kører ud, når du åbner for at isætte CD/DVD).

Står der DVD noget sted? Så vidt jeg ved, så SKAL der stå DVD på alle drev.
Se f.eks. disse billeder:

http://www.pchonline.dk/images/produkter/44/%7BFB730971-8CD3-41F8-AF65-A8DCFB0F1AD2%7D_%7B1A11F045-BB69-4B1F-995B-FEE0CD0F84DA%7D_ddu-1621%20sony.jpg

http://www.thepcstore.co.uk/Product%20Images/DV1008_bg.jpg

http://www.mec.co.nz/products/oemacc/gcc4320b.jpg

Hvis der ikke står DVD, men kun Compact Disc (der kan stå begge ting på samme tid, hvis det er et DVD drev!) så er det desværre ikke DVD drev der sidder i din maskine:-(

Har du mulighed for at tage et digitalt billede af dine drev, kan du evt. lægge dem på en hjemmeside (og skrive et link) eller du kan sende dem til:
jones_net (snabel a) hotmail.com - så kigger jeg på dem for dig:-)

/J
Avatar billede karbylon Nybegynder
05. december 2003 - 14:22 #9
Der står intet på cd-rom / dvd drev på fronte. hvis der stod dvd på fronten var jeg jo sikker på at der er et dvd drev i maskine -ikke:-) Jones det ireter mig virkelig for jeg har jo købt computeren for at den kunne afspille dvd film så det skal den sku også gøre. jeg ved bare ikke hvordan? jeg læser om pio og dma fluben her og der, divx , firmvare og opsætningen og der er intet der kan hjælper.
Avatar billede karbylon Nybegynder
05. december 2003 - 14:26 #10
når jeg ser dine billeder kan jeg udelukke at der står dvd på fronten
Avatar billede darkside Nybegynder
05. december 2003 - 18:26 #11
Det er ikke et DVD drev der sidder i maskinen så..
Avatar billede jones_net Nybegynder
05. december 2003 - 21:32 #12
Jeg er bange for, at du er blevet snydt:-( DU har ikke noget DVD drev...

Hvis du vil have et DVD drev uden at bringe sælgeren ind i sagen, så kan du købe et nyt drev for ca. 300,-

Hvad du skal gøre i forhold til sælger vil jeg helst ikke kommentere, da jeg ikke har juridisk expertise på området...

/J
Avatar billede karbylon Nybegynder
06. december 2003 - 07:51 #13
ja det er jeg også bange for. Hvis jeg går ind på NEC hjemmeside for at finde driver kan jeg se, at den jeg har  ( NEC CD-rom driver:282 ) ikke er til en dvd afspiller. 300 kr det kan jeg da komme over. men jeg vil lige prøve at hente driveren til en dvd afspiller og se hvad der så sker.
der er lige det her med point jeg klikker på svar og hvad så ?
Avatar billede karbylon Nybegynder
06. december 2003 - 07:53 #14
afvist svar fra mig selv :-) mmm
Avatar billede jones_net Nybegynder
06. december 2003 - 10:23 #15
Hvis det er et CDROM drev, hjælper det ikke at hente en driver til et DVD drev.

Hvis du vil tage pointene selv, skal du skrive et svar, og klikke på knappen "accepter".

/J
Avatar billede karbylon Nybegynder
06. december 2003 - 16:10 #16
nej det hjalp ikke
jeg vil ikke tage point sel
Avatar billede karbylon Nybegynder
06. december 2003 - 16:14 #17
det går godt jeg vil give point til jones net
Avatar billede jones_net Nybegynder
07. december 2003 - 12:08 #18
ok, så svarer jeg:-)

/J
Avatar billede susej14 Novice
23. december 2004 - 08:03 #19
Hej Karbylon.

Jeg har haft nøjagtig samme problem, men fik driverne tilsendt fra hotline, og nu virker drevet perfekt, kan læse cd, dvd både film og data. Hvis du endnu ikke har fået løst dit problem, fremsender jeg
gerne disse drivere.

Med venlig hilsen

Janni