Avatar billede mailliw Nybegynder
04. december 2003 - 18:19 Der er 2 løsninger

hvad er bedst

Det går alt for langsomt med mit gamle 56k modem.
Er i tvivl om hvad jeg skal vælge ??
ADSL eller kabel

Er der nogen der kan stille nogle fordele og ulemper op ved de to muligheder ???
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
04. december 2003 - 18:23 #1
Jeg har nu haft kabelmodem i 5-6 år og kun ved en udskiftning af dele hos udgiveren havde vi lidt bøvl i 2 uger ellers ingen problemer, så vidt jeg kan se er det også der de billigste priser er.
Jeg kører 1028/256 i hastighed til 499 kr.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
06. december 2003 - 10:11 #2
hvis du bor i et område hvor struer.net dækker kan du få det billigere.

1024/256 ~ 400,- om måneden

www.struer.net
http://www.struer.net/default.asp?catID=464 [direkte]

Min erfaring med kabel:

TDC Webspeed er ganske meget nede (okay, det er blevet bedre her på det sidste, men de er stadig nede en gang i mellem) og det er altså en smule træls.

Derudover er det ikke sikkert at de lige leverer det produkt de lover. (jeg bestilte en fast ip, jeg aldrig fik, fik regning for den og det hele)

Derudover har de vist nogle seriøse interne kommunikationsproblemer, (jeg snakkede med kundeservice en dag, hvor de (nærmest skældte ud) over at jeg ringede, når de nu havde en aftale om at supporten skulle ringe til mig senere samme dag, hvilket aldrig havde været på tale, og supporten ringede da heller ikke)

Mit råd er: hvis du kun kan få webspeed som kabel, så drop det og vælg adsl.

Men hvis du har mulighed for andre udbydere via kabel, så kan de jo være ganske meget stabile. Jeg kender desværre ikke til andre, men ville da lige fortælle om mit (noget dårlige) indtryk af webspeed.

Mvh.
Gonza