Avatar billede ignor Nybegynder
15. januar 2001 - 00:36 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Icq og Anonymitet_?

hejsa jeg bruger icq i mit arbejde, men jeg har et problem med sikkerheden, er det muligt at skjule sin rigtige ip adresse totalt? jeg har enabled \"Do not show IP adress\" men det er stadig muligt at få fat i ip nummeret:-(
kan det klares ved hjælp at proxys elelr noget i den stil..

på forhånd tak.

ignor
Avatar billede blazer Nybegynder
15. januar 2001 - 00:36 #1
igen nu?

SÆT DEN TIL KUN AT SENDE BESKEDER EGNNEM SERVEREN!
Avatar billede blazer Nybegynder
15. januar 2001 - 00:36 #2
igen nu?

SÆT DEN TIL KUN AT SENDE BESKEDER EGNNEM SERVEREN!
Avatar billede ignor Nybegynder
15. januar 2001 - 00:39 #3
sorry..ok tak hvordan sætter jeg den til at sende igennem serveren only?
er det nok..?
Avatar billede blazer Nybegynder
15. januar 2001 - 00:41 #4
klik på icq...så klik på security og preferences

så under direct connection vælg at kun hvis du giver lvo kan edn sende direct til din ip......for så sender de til serveren..der så sender til dig..og de kan ikek se din ip!
Avatar billede ignor Nybegynder
15. januar 2001 - 00:43 #5
jeg har ikke den option i min icq? måske er versionen gammel..kan jeg opgradere uden at min contact list forsvinder?
Avatar billede blazer Nybegynder
15. januar 2001 - 00:44 #6
ja..det kan du sagtens....bare downlaod den nye og install uden at slette den gamle
Avatar billede ignor Nybegynder
15. januar 2001 - 00:47 #7
ok tak..jeg læste dette på icq´´s side:
Please note that the Do not publish IP address feature can only be gradually implemented into the ICQ system and therefore does not provide a complete assurance that your IP address is not published to some of the ICQ users. You should therefore assume that even if you use this feature as to avoid publishing of your IP address, some ICQ users might still be able to see it. Furthermore, please also note that in each and every Internet application the IP address of the sender is an integral part of the TCP/IP standard protocol of the Internet, and can be found by using certain available software and/or hardware. Also please note that by activating the \"My Homepage\" feature you allow third parties to view your IP address.

underligt at de ikke skriver om løsningen på at folk kan se ens ip?
Avatar billede blazer Nybegynder
15. januar 2001 - 00:48 #8
det er fordi at på den måde som mand kan skjule den på belaster de serveren meget mere!

og det er de jo ikke intereseret i!
Avatar billede ignor Nybegynder
15. januar 2001 - 00:49 #9
ok:-)
Avatar billede ignor Nybegynder
15. januar 2001 - 00:58 #10
ok har lige installeret den nyeste version..kan stadig ikke finde den option der omhandler gennem server only?
er det det under direct connection?
Avatar billede gozar Nybegynder
15. januar 2001 - 01:05 #11
Nej. Dvs sige jo på den måde blazer siger skjulder du ip adressen for modtageren af beskeden.
Hvis du skjulte din ip, så ville ingen applikationer hvide hvor de skulde sende den information du ønsker hend.

Eks. du skriver www.eksperten.dk i din browser, men din ipadresse bliver bare ikke sendt med, og så vil serveren på www.eksperten ikke hvide hvor den skulde sende siden som bliver vist på www.eksperten.dk hend og det resultere i at du ikke kan se noget som helst.

Så hvis du forventer at få svar tilbage skal din ipadresse med.

Du kan dog gøre dette at du går igennem din udbyders proxy server (Hvis din udbyder har dette) så når ipadressen kun til proxy serveren. Men det skal du ikke regne med det beskytter mod meget.
Avatar billede blazer Nybegynder
15. januar 2001 - 01:13 #12
ja det r under direct connection.....

gozar..bare ti stilel ikke?

du ved jo ikke hvad du taler om!

Avatar billede ignor Nybegynder
15. januar 2001 - 01:23 #13
hmm Gozar det er da noget lort, det kan altså ikke lade sig gøre at føre en samtaler over icq uden at min IP bliver mulig at spore for min samtale partner?
Avatar billede blazer Nybegynder
15. januar 2001 - 01:26 #14
ignor>>Hør ikek på ham..han ved ikke hvad han taler om!
Avatar billede ignor Nybegynder
15. januar 2001 - 01:27 #15
hmm måske ved han ikke hvad han taler om, men jeg ahr bare brug for at være 100% sikker og det han skrev gav mening:-)
Avatar billede blazer Nybegynder
15. januar 2001 - 01:31 #16
ok..hør her ignor.......

normalt når mand sender en besked gennem icq så spørger den serveren efter hvad der er din ip.....den svarer så din ip..og så connecter icq til den ip og sender beskeden.....så når at mand gør det kan mand jo se hvilke iper pcen har connectet til og så har de din ip....

men..ved min metode så giver serveren ikke personen ipen...men icq serverens ip istedet..og så sender icq serveren beskeden.......

r du med?
Avatar billede ignor Nybegynder
15. januar 2001 - 01:33 #17
yep jeg er med, og tak for hjælpen:-)
Avatar billede blazer Nybegynder
15. januar 2001 - 01:37 #18
accepterer du ikek oxo lige de 2 andre?
Avatar billede ignor Nybegynder
15. januar 2001 - 01:40 #19
nope 1 er vel nok:-)
Avatar billede blazer Nybegynder
15. januar 2001 - 01:43 #20
nej..hør nu her....for det første er det ikek tilladt at oprette et sm i mere end en kategori..for det andet er det SLET ikek tilladt at ikek dudele points mand har udlovet når at mand har fået tilfredstillende svar!
Avatar billede gozar Nybegynder
15. januar 2001 - 19:23 #21
blazer>>Øhh lage du mærke til at jeg gav dig ret??

Hvoffor ved jeg ikke hvad jeg taler om?