Avatar billede hono Nybegynder
04. december 2003 - 18:15 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Festborg i photoshop

Jeg skulle meget gerne have lavet noget der ligner et festbord i photoshop. Det skal være sådan med et med en hvid papirsdug og en masse ting på. Der er imidlertid 3 ting, jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an. Jeg søger derfor nogle hints eller links til tutorials om hvordan det kan laves. Der gives 30 point for hjælp til hvert af problemerne:

1. Dugen. Hvordan laver man en papirsdug. Altså det skal være lidt mere end bare en hvid baggrund. Kan man lave lidt "krøøler" på, eller måske kan den være revet lidt op et sted. Nogle forslag til hvordan det eller noget 3. kunne laves rent praktisk.

2. Glimmer. Der skal være noget glimmer på bordet. Altså nogle små kvadreter med en længde på ganske ¨få pixels. trods den ringe størrelse skal det gerne kunne glimtre lidt.

3. Konfetti. Hvordan kunne det komme til at se nogenlunde realistisk ud?

På forhånd tak for hjælpen

Hono
Avatar billede vis_dk Nybegynder
04. december 2003 - 18:18 #1
Det lyder som om at det vilde være nemmere at lave i et 3d program, ihvertfald med hensyn til de 2 sidste spørgsmål.
Avatar billede vis_dk Nybegynder
04. december 2003 - 18:18 #2
ville even
Avatar billede hono Nybegynder
04. december 2003 - 19:11 #3
ja, men photoshop er desværre det eneste jeg har til rådighed og har erfaring med. Desværre :(

Hono
Avatar billede pixelmax Nybegynder
04. december 2003 - 20:29 #4
Hej hono! :-)

Med hensyn til glimmer og konfetti vil jeg anbefale et tidliger kommercielt, men nu gratis plug-in. Det drejer sig om Ulead Particle photoshop plug-in. Adressen kommer her - så det er bare at hente det : http://www.ulead.com/download/freeparticle/download.htm

Dugen kan du lave det at tegne en hvid dug og så lave "krøller" med burn tool. Det vil sige at du gør dele af dugen mørkere og derved skaber folder. Du kan også lave dugen rå-hvid (altså ikke bleg hvid) og tilføje highlights med Dodge tool. Kender du ikke dodge og burn tool, kan du læse mere om dem i Adobes online hjælp til photoshop :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2003 - 13:40 #5
Hvis du har tålmodighed til det kan du tjekke www.good-tutorials.com og kigge efter nogle tuts der. Der er nogle der omhandler denne situation men du bliver desværre nødt til at kigge en masse i gennem og så lave et billede hvor du bruger alt hvad du har lavet..

//Wollsen
Avatar billede trax Nybegynder
16. december 2003 - 20:03 #6
du kan også (hvis du har en scanner) tage et stykke papir, og krylle det lidt.. og så scanne det ind.. og bruge det som en transperant layer over dugen.. ved ikke helt hvordan resultatet bliver, det var bare lige en tanke..