Avatar billede elgen2 Nybegynder
04. december 2003 - 17:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværkshjælp win2000/XP

Hej
Jeg har en stationær computer med WinXp ,  samt en bærbar computer med win2000 (hvor jeg ikke har administrationsrettigheder, kun bruger). De er begge koblet til en router og går fint på nettet hver for sig. Der er dog det problem at jeg gerne vil kunne flytte data mellem de 2 computere, men ikke kan få det til at køre.

Når jeg prøvet at logge ind på den bærbares IP fra Kør-linien på WinXp, bliver jeg bedt om at logge på, men den accepterer ikke mit logon (det jeg bruger som almindelig bruger på win2000). Når jeg i stedet prøver at gå fra win2000 (har sat alle mapper i WinXp til at blive delt) til WinXp (via dens IP eller navn i Kør) får jeg følgende Windows alert:

\\” navn eller ip på winxp computeren” is not accessible

There are currently no logon servers avaiable to service the logon request.

Mener at den sidste metode burde kunne lade sig gøre eller ?  Hvad skal jeg evt. gøre for at kunne udveksle filer i netværket ? (har ingen firewall, heller ikke winxp’s)

På forhånd tak

Elgen
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
04. december 2003 - 17:29 #1
prøv i en dos-prompt at skrive:

net use * \\winxp-maskinenens navn\c$ /user:winxp-maskinenens navn\din brugerid på xpmaskinen *

Så skulle du gerne blive promptet for password hvor du skriver det password der passer med din brugerid på xpmaskinen
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
04. december 2003 - 17:33 #2
lige for at præcisere så vil kommandoen give dig adgang til det administrative share på C-drevet.

Hvis du har et andet share skifter du bare c$ ud med sharenavnet
Avatar billede serverservice Praktikant
04. december 2003 - 17:41 #3
Har du prøvet at installere ipx/spx som ekstra protocol?
Avatar billede elgen2 Nybegynder
04. december 2003 - 18:25 #4
Jeg har nu forsøgt net use * \\winxp-maskinenens navn\c$ /user:winxp-maskinenens navn\din brugerid på xpmaskinen *

Men får følgende besked i win2000´s dospromt:
system error 5 has occurred.

access is denied

Men logger fint på via samme login på winxp-maskinen!

Har nogle yderligere forslag?
Avatar billede elgen2 Nybegynder
04. december 2003 - 18:27 #5
ipx/spx er ikke installeret i win2000, så ser ikke nogen grund til at køre den på Xp
Avatar billede madsbrodersen Nybegynder
04. december 2003 - 18:58 #6
Er det lokaladministrator-user du bruger når du forsøger at net use til C$?

Prøv istedet at oprette et nyt share på din xp og i sikkerhed indsætter gruppen alle med læse/skrive-tilladelse og så derefter net use til dette share
Avatar billede elgen2 Nybegynder
17. december 2003 - 10:40 #7
Det synes ikke at ændre noget