Avatar billede mulp Nybegynder
04. december 2003 - 12:05 Der er 3 kommentarer

Dell TrueMobile 300 Bluetooth Internal Card og Dell Inspiron 500m

Jeg har i sommer købt en Dell Inspiron 500m. Da jeg konfigurerede den, valgte jeg bluetooth fra, fordi jeg tænkte at jeg ikke vil få brug for det. Nu er jeg så imidlertid blevet interesseret i at få bluetooth igen, da jeg gerne vil kunne gå på nette via den bærbare gennem bluetooth til min mobil, der så er på nettet via gprs.

Jeg har haft kontakt til Dell, der ikke vil sælge mig det interne bluetoothkort (topic) løst, der ellers sidder i hvis man vælger bluetooth når man konfigurerer computeren.

Jeg har fået følgende svar som begrundelse:
"Jeg har fået at vide fra vores support afd., at det ikke kan lade sig gøre at monterer kortet efterfølgende. Der mangler noget hardware som kun bliver monteret under fabrikationen af computeren, hvis man har valgt bluetooth under bestillingen."

Mit spørgsmål er nu, om ovenstående er sandsynligt, eller det bare er en hvid løgn fra deres side? Kortet er et indstikskort der kan sættes i hvis man skiller computeren ad, og jeg kan ærligt talt ikke se, hvad der skulle kunne mangle! Bundkortet er jo det samme no matter what.

Hvis jeg ikke kan få listet et fra Dell, har jeg mulighed for at købe et på f.eks. ebay, hvilket er grunden til at jeg spørger. Så hvis nogen ved noget, eller erfaringsmæssigt har forstand på dette, vil jeg meget gerne høre jeres mening!

På forhånd tak!
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
27. januar 2004 - 17:18 #1
Det kan sagtens lade sig gøre.
Kortet der kan bruges er et BlueTooth Wireless card, som sagtens kan sidde i en Inspiron 500M. Prøv at ringe på telefon 3287 5000, spørg efter DK Spare Parts, og forklar dem hvad du skal bruge. Så kan de hjælpe dig. Nævn evt. partnummeret, som er 1U746.
Avatar billede mulp Nybegynder
27. januar 2004 - 17:33 #2
Jeg har været i kontakt med Dell, og fået at vide at jeg skal bruge reservedel "1U746", som du også refererer til. Kortet har været forsøgt bestilt til mig to gange, men hver gang er ordren blevet annulleret, får jeg at vide. Sælgeren har nu sat bestillingen igang for 3. gang og sagt, at hvis det ikke går igennem nu, kan det ikke lade sig gøre, selvom det burde kunne ifølge Dells logistikafdeling...

Har du brugt ovenstående fremgangsmåde selv, og er det lykkedes dig at bestille et sådan kort separat, eller har du anden relation til Dell?
Avatar billede vorlonkosh Nybegynder
28. januar 2004 - 12:12 #3
Hvorfor det er blevet anulleret, ved jeg ikke. Der burde ikke være noget i vejen for at bestille kortet, da det stadig er et som bliver solgt med nye notebooks, og så er det nemt at sætte i. Det kan selvfølgelig være hvis kortet ikke lige har været tilgængelige, men to gange tror jeg ikke på.

Mine egne relationer til Dell--> Jeg arbejder som teknisk supporter hos Dell på både notebooks og desktops. Jeg ved at kortet kan købes og at det passer til din notebook.